محمد رضا دشتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات جاده ها در جنوب سیستان و بلوچستان تخریب و سرقت علائم ایمنی است.
وی بیان کرد: برای ارتقاء سطح ایمنی مسیرهای جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به پرتصادف بودن این مسیرها از ابتدای امسال تاکنون هزار کیلومتر از نقاط پر حادثه جنوب این استان با سه خط ممتد زرد خط کشی شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت نصب و ساماندهی گاردریل در مسیرهای شریانی جنوب سیستان و بلوچستان به طول هفت کیلومتر برای ارتقاء ایمنی جاده ها انجام شده است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با 187 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین و گسترده ترین استان کشور محسوب می شود به طوری که فاصله نزدیکترین شهرستان به مرکز این استان حداقل 185 کیلومتر و فاصله جنوبی ترین با شمالی ترین شهرستان این استان افزون بر هزار کیلومتر است.
گستردگی زیاد و طولانی بودن فواصل میان شهرستانها، بخش ها و روستاهای سیستان و بلوچستان سبب شده تا 2 اداره کل راه و ترابری در مرکز و جنوب این استان ایجاد شود.
اداره کل راه و ترابری مرکز سیستان و بلوچستان (زاهدان) محدوده راههای اصلی و فرعی شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، خاش و سراوان را زیر پوشش دارد.
همچنین حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر)، شهرستانهای ایرانشهر، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.