رضا اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکان تردد وسائط نقلیه سبک و سنگین در این مسیر تا زمان فروکش کردن آب وجود ندارد.
وی گفت: تمام نیروهای امدادی در سیستان و بلوچستان در زمان بارندگی و طوفان در حالت آماده باش کامل به سرمی برند.
وی تصریح کرد: تا کنون خسارتی از بارندگی های چند روز اخیر در استان گزارش نشده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بارندگی های پراکنده که از پنجشنبه هفته گذشته در نواحی مرکزی و ارتفاعات جنوبی استان آغاز شده است تا اواخر فردا ادامه دارد.
علی ملاشاهی افزود: در این مدت بیشترین بارندگی با 25 میلی متر در اطراف زاهدان، 23 میلی متر در بزمان، 19 میلی متر ترشاب خاش و 14 میلی متر در توتان نیکشهر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: برای بعد از ظهر امروز همچنان در ارتفاعات شرقی استان به ویژه خاش به سمت سراوان، رشد ابر و رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.