به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رییس دفتر رییس جمهوری در روزهای اخیر با انتقاد از برخی برداشت های نادرست و هدفمند از اظهارات دکتر روحانی در مجمع سالانه بانک مرکزی ضمن دعوت از سیاسیون و اصحاب رسانه به مطالعه دقیق مجموعه سخنان رییس جمهوری گفت: دولت و شخص آقای رییس جمهوری هم در عمل و هم در سخن همواره از نقدهای دلسوزانه استقبال کرده و می کنند.
محمود واعظی با اظهار تاسف از این که عده ای به قیمت ناامید ساختن مردم، نادیده انگاری دستاوردها و القای نا کارآمدی نظام به مخالفت سیاسی و فضا سازی های کاذب رسانه ای روی آورده اند، یادآور شد: هم آقای رییس جمهوری و هم سایر اعضای دولت بارها در طول این سال ها تاکید کرده اند که دولت یازدهم ودوازدهم ، دولت همه جریان ها و گروه های سیاسی و همه طیف ها بوده و هست . این دولت همواره از نقد دلسوزانه همه جریان های سیاسی استقبال کرده و نقادی را گامی راهگشا در راستای اعتلای کشور دانسته است
وی تصریح کرد: رییس جمهوری که برای حمایت از نقادی و پذیرفته شدن گفتمان نقادانه در ساختار حاکمیت حاضر است این همه هزینه بدهد وهجمه ها را به جان بخرد، قاعدتا حساب منتقدان را با مخالفان و دشمنان نظام و دولت یکی نمی داند .

**نقدهای سازنده باید پاسخ داده شود
معاون سیاسی وزیر کشور، در این ارتباط، نقدهای سازنده به دولت را وارد خواند و گفت: این گونه نقدها باید شنیده و به آنها پاسخ داده شود.
اسماعیل جبارزاده در خصوص اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهوری مبنی بر این که حساب منتقدان دلسوز از مخالفان سیاسی جداست اظهار داشت: برخی، از سر دلسوزی انتقادهایی دارند که این انتقادها را باید پاسخ داد اما آن تعدادی که در مخالفت با نظام هستند حساب جداگانه ای با دلسوزان نظام دارند.
وی افزود: عقل و منطق حکم می کند که انتقادها شنیده شود و اصلاح صورت گیرد. به دیگر انتقادها نیز که وارد نیست و شاید برداشت بدی صورت گرفته است توضیح داده شود.
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه این ها در نهایت، به اصل گفت و گو بر می گردد که وزیر کشور در این ارتباط بحث گفت و گو را ابلاغ کرده است؛ همه استانداران و فرمانداران باید با طرف های مختلف اعم از موافقان و مخالفان دولت گفت و گو کنند.
جبارزاده افزود: این گفت و گو اگر فرهنگ سازی و عملیاتی شود مطمئنا خیلی از مشکلات ما در قالب این آنها حل و انتقاد هم شنیده می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: انتقادها در بخش هایی که وارد است قابل قدردانی بوده و به انتقادها در بخشی هم که وارد نیست پاسخ می دهیم.

**دولت حق انتقاد را برای همه به رسمیت شناخته است
مدیرکل سیاسی استانداری لرستان نیز با تاکید بر این که دولت حق انتقاد را برای همه به رسمیت شناخته است، گفت: انتقاد باید در جهت بهبود اقدامات دولت باشد و خدشه ای وارد نکند.
ناهید پرویزپور اظهار داشت: برخی افراد و گروه ها نقد می کنند اما انتقادهای آنان سازنده نیست و مخالفان هم کسانی هستند که به نوعی به دنبال ناکارآمد نشان دادن دولت دوازدهم هستند.
وی با تاکید بر این که مردم می توانند نقد سازنده و مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: منتقدانی که به حق انتقاد می کنند در واقع حساب آنها از مخالفان جداست و آنها حق انتقاد دارند اما انتقاد به نحوی که در جهت بهبود کارها باشد و نه این که خدشه ای در کار دولت وارد کند.
مدیرکل سیاسی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: مخالفانی هستند که نقد غیرسازنده دارند و صرفا در جهت ناکارآمدی دولت کار می کنند؛ آنها فقط در جهت تضعیف دولت قدم برمی دارند.
پرویزپور ادامه داد: وقتی انتقادها را می بینیم آن را دسته بندی شده به مقامات بالاتر منعکس و در جهت رفع مسائل موجود و پاسخ به این انتقادها تلاش می کنیم که این انتقادها به نوعی اثرات سازنده خود در تحقق بهتر برنامه ها را داشته باشد.

**دولت تدبیر و امید نقدپذیری را افتخار خود می داند
حمیرا ریگی نخستین فرماندار زن دولت تدبیر و امید نیز درخصوص اظهارات اخیر رییس دفتر رییس جمهوری گفت: دولت دکتر روحانی از ابتدای فعالیت خود نقدپذیری را افتخار خود می داند و این حق را برای مردم قائل است.
وی افزود: اقدام مخالفان سیاسی جز به بدنه نظام ضربه زدن و آب در آسیاب دشمن ریختن عایدی دیگری ندارد.
وی مهم ترین ابزار و راهکار برای مقابله با دشمنان در شرایط امروز را انسجام و اتحاد ملی دانست و افزود: دولت تدبیر و امید از همان آغاز، نقدپذیری را برای خود افتخاری می دانست و این حق را به مردم می داد.
نخستین فرماندار زن دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مطمئنا نقد سازنده باعث کارآمدی بهتر دولت می شود اگر می خواهیم نقد غیر سازنده و غیر منصفانه به دولت داشته باشیم به گونه ای تخریب دولت آن هم با نگاه سیاسی محسوب می شود.
ریگی تصریح کرد: این کار، جز بی اعتمادی مردم نسبت به دولت به عنوان نماینده عینی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران دستاورد دیگری به دنبال ندارد.

**کسی که مخالف سیاسی است دنبال صلاح و اصلاح نیست
فرماندار بجنورد مرکز استان خراسان شمالی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کسی که مخالف سیاسی است دنبال صلاح و اصلاح نیست بلکه فقط قصد مخالفت دارد.
محمود ثمینی اظهار داشت: منتقدان سیاسی انتقاد می کنند و این انتقاد سازنده است و قاعدتا کارها در جهت اصلاح باید پیش برود.
وی ادامه داد: کسی که مخالف سیاسی است دنبال صلاح و اصلاح نیست بلکه فقط قصد مخالفت دارد. وقتی مساله رقابت سیاسی را با مخالفت اشتباه می گیرند، در این جا نظر سازنده ای ارائه نمی شود بنابراین سعی در تقابل دارند و این کار اشتباه و غلطی است.
ثمینی گفت: اگر احزاب خود برنامه محور باشند و بتوانند انتقاداتشان را در قالب برنامه ارائه و با این برنامه ها خود را به مردم معرفی کنند هم می توانند به عنوان دولت در سایه منتقد باشند و نظریه و اصلاحیه بدهند و در عین حال، در زمان نزدیک شدن به انتخابات اعم از ریاست جمهوری و مجلس با طرح و برنامه های خود نظر مردم را جلب کنند.
وی در خصوص نقدهای سازنده گفت: ما در زمینه های اقتصادی و مدیریتی می توانیم نقدهای سازنده داشته باشیم و اگر به روش حرکتی دولت و نوع برخورد در نظم بخشیدن به جامعه انتقادی وجود دارد، ارائه هر گونه برنامه ای که می تواند رویه را اصلاح کنند، مفید خواهد بود.

**برخی جریان ها، اظهارات رئیس جمهوری در خصوص منتقدان دولت را به بیراهه می برند
فرماندار شهرستان 'زیرکوه' استان خراسان جنوبی گفت: برخی جریان ها، سهوا و یا عمدا قصد دارند اظهارات رئیس جمهوری در خصوص منتقدان دولت را به بیراهه ببرند.
حجت الله خانزاده اظهار داشت: مخاطب نظر و بیانات رئیس جمهوری، بیشتر ناظر به مخالفان نظام بود تا این که منتقدان دلسوز داخلی را خطاب قرار دهد.
وی افزود: با شناختی که از شخصیت، منش و پیشینه آقای روحانی در عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم به خوبی آگاهیم که با همه گروه ها و جناح ها کار کرده و برخی جریان ها، سهوا و یا عمدا، این صحبت رئیس جمهوری را می خواهند به بیراهه ببرند و بهره برداری خودشان را داشته باشند.
خانزاده تاکید کرد: رئیس جمهوری هیچ گاه بحث اهانت به یک جناح و یا گروهی را نداشته و ندارد.
سیام**6984**1449
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.