علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: کلینیک بررسی واحدهای تولیدی مشکلدار از دو سال پیش در این استان راه اندازی شده و تاکنون به مشکل 200 واحد رسیدگی کرده اما هنوز گزارش کار آن به تهران منعکس نشده است.
وی ادامه داد: هر بخشنامه ای که توسط بانک مرکزی به استانها ابلاغ می شود لازم الاجراست و هیچ هیات امنایی در بانکها نمی تواند به بهانه بررسی، از اجرای آن سرباز بزند.
استاندار خراسان رضوی گفت: تاکید رئیس جمهوری جذب 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان تیر ماه سال آتی است لذا باید سهم استان از این مبلغ با اقدام فوری دستگاههای اجرایی جذب شود.
وی افزود: تشکیل ستادهایی مانند 'ستاد تسهیل' در شرایط اضطرار است و وقتی کشور در شرایط اضطرار اشتغال قرار دارد باید نهادها از شرایط عادی خود خارج شوند لذا مصوبات ستاد تسهیل برای بانکها و دستگاههای اجرایی لازم الاجراست.
رشیدیان با تاکید بر نقش سرمایه گذاران بومی در بخش تولید ادامه داد: باید مدیران بانکها و دستگاههای اجرایی دست اندرکار موانع را از مسیر سرمایه گذاران بردارند.
وی همچنین گفت: از آنجا که مسئولیت شورای معادن در کل کشور به استانها تفویض شده اولویت در این بخش بررسی طرحهای بالای 60 درصد پیشرفت اجرایی است لذا باید طرحهای معدنی با وضعیت مذکور هرچه سریعتر در استان شناسایی شوند.
استاندار خراسان رضوی افزود: عمر برخی واحدهای تولیدی نیز به انتها رسیده و باید در مورد آنها تصمیم عاجل گرفته شود و اصلاحات لازم در مورد رسته های پرکشش در استان انجام گیرد.
وی تثبیت اشتغال موجود در طرحها و پیگیری جدی موارد مربوط به اشتغال در توسعه زیرساختها، اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی، اشتغال در مرزها و مناطق کمر برخوردار، اشتغال حمایتی و مجوزهای مربوط به بیمه را از تاکیدات دولت به استانها ذکر و بیان کرد: برش استانی از اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل کشور ابلاغ شده و باید همه بانکها سهم خود را از آن بگیرند.
رشیدیان ادامه داد: براساس دستورالعمل کشوری همه اصناف و واحدهای کوچک از همین لحظه هر فردی را که برای کارورزی جذب کنند تا پایان سال 97 لازم نیست حق بیمه آن فرد را بپردازند.
وی همچنین گفت: وزیر کشور پیشنهاد کرده به سه استان اختیارات هیات دولت واگذار شود که امید است خراسان رضوی یکی از این استانها باشد.
استاندار خراسان همچنین اظهار دارد: وضعیت طرح رونق تولید و جذب تسهیلات در استان در حد مطلوب نیست و باید در این زمینه اقدامات بیشتری نسبت به گذشته انجام شود. در جهت بهبود فضای کسب و کار مهلت پاسخگویی دستگاههای اجرایی در کارگروه امور زیربنایی باید در مدت دو هفته انجام گیرد، در غیر این صورت عدم انجام آن پاسخ مثبت تلقی خواهد شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.