عزیزالله رندبلوچ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هر سال در اسفند اقدام به تولید و توزیع رایگان انواع نهال مثمر و غیر مثمر ویژه فضای سبز می کند.
وی بیان کرد: در مجموع 24 هزار اصله نهال در بخش لاشار و 12 هزار اصله نهال در شهر نیکشهر تولید شده که هم اینک 12 هزار نهال از نوع بادام کوهی، گز روغن، انار شیطان، کنوکارپوس، بنه، خیال، بید، جغر، کلیر، کهیر، کنار و گونک آماده توزیع است.
وی ادامه داد: 15 تا 21 اسفند نهال های تولید شده در شهرها، روستاها، اماکن تفریحی و گردشگری و مساجد نیکشهر توزیع می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر بیان کرد: متقاضیان برای تحویل رایگان نهال می توانند به این اداره مراجعه کنند.
رند بلوچ گفت: طرح های زیادی از جمله کاشت درخت در سطح 300 هکتار در جگردک لاشار، تنگه سرحه و دانشگاه پیام نور در این هفته در حال اجراست.
وی تصریح کرد: منابع طبیعی با مردم و برای مردم است و از شهروندان انتظار می رود هر نفر یک درخت بکارد که اگر این امر تحقق پیدا کند در یک روز حدود هشتاد میلیون درخت در ایران اسلامی کاشته می‌ شود.
وی افزود: نیکشهر منطقه ای با پوشش گیاهی خلیج عمانی شامل انواع گونه های کلیر، کهور ایرانی، چگرد و کنار است.
به گزارش ایرنا نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.