مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده ستانداری سیستان و بلوچستان گفت: 839 برنامه بمناسبت گرامیداشت هفته زن در سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، مریم پویا امروز در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام زن  و ولادت حضرت فاطمه (س)، 839 برنامه در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هفته زن از 12 اسفند‌ماه آغاز و تا هجدهم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری 100 همایش و جشن، 19 نمایشگاه، 50 فعالیت پژوهشی و کارگاه آموزشی، دیدار با مقامات، 50 رقابت، اردو و خدمات رفاهی و 100 نشست هماهنگی بین دستگاهی از مهمترین برنامه‌های در حال برگزاری هفته زن در استان به‌حساب می‌آید.

پویا اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید زنان توانسته‌اند 237 پست مدیریتی را از آن خود تا در مدیریت کشور ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مدیرکل، معاون مدیرکل، رئیس دانشگاه، مشاور مدیرکل، مشاور فرماندار، رئیس اداره، شهردار، بخشدار و دهیار از جمله پست‌های مهم زنان در این مدت در سیستان و بلوچستان بوده است

پویا تصریح کرد: بیستم جمادی الثانی مصادف با 18 اسفند سال 1396 سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و روز مادر نام‌گذاری شده است. بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت زنان در سیستان و بلوچستان یک میلیون و 373 هزار و 83 نفر گزارش شده که 3.5 درصد جمعیت زنان کشور را تشکیل می دهند.

وی داشتن بالاترین نرخ ولادت، پایین بودن سن ازدواج نسبت به میانگین کشوری و پایین بودن آمار طلاق را از جمله ویژگی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با وضعیت زنان در این استان دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و‌خانواده استانداری اذعان داشت:‌ در جامعه فعلی تقویت نظام خانواده، استیفای حقوق شهروندی و ارتقای جایگاه زنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: سامان دهی مشاغل خانگی زنان بی‌سرپرست و‌ بد سرپرست، پژوهش در راستای سلامت، توسعه توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای توانمندی‌های زنان از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان سیستان و بلوچستان است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.