حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و 15 نفر در 60 مسجد روستایی و شهری سیستان و بلوچستان معتکف شدند که از این تعداد پنج هزار و 255 نفر خانم و هزار و 760 نفر آقا بودند.
وی با اشاره به اینکه در سال 1397 اعتکاف با تعطیلات نوروزی مقارن شده است افزود: دست اندرکاران این سنت حسنه باید با اقدامات شایسته و بایسته در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی این فرمایش رهبر معظم انقلاب را مبنی بر اینکه اعتکاف نوروزی نشانه تدین ملت بزرگ ایران اسلامی است را در مرحله عمل نشان دهند.
وی برگزاری محافل انس با قرآن، حلقه های معرفت و نشست های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی و اجرای نمازجماعت را از جمله برنامه های محوری ویژه معتکفان در مساجد برشمرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نام نویسی اینترنتی متقاضیان شهرستان زاهدان و زابل در سامانه اعتکاف بیان کرد: علاقه مندان برای نام نویسی می توانند علاوه بر سامانه اینترنتیww.zahedan-tebyan.ir به ادارات تبلیغات اسلامی و مساجد برگزار کننده اعتکاف مراجعه داشته باشند.
بزمانی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده معتکفان سیستان و بلوچستان باید 400 هزار ریال به عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت کنند.
وی گفت: سن بالای 12سال، مسافر نبودن و داشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن است.
وی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه به عنوان ارزشمندترین عبادت، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان است.
به گزارش ایرنا مراسم معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 11 تا 13 فروردین سال آینده مصادف با 13 تا 15رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.