سید دانیال محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار طرح های افتتاحی امسال سیستان و بلوچستان ویژه دهه مبارک فجر در مقایسه با پارسال 32 درصد رشد داشته است.
وی افزود: از لحاظ فراوانی شمار طرح های قابل افتتاح در سیستان و بلوچستان ویژه دهه فجر بیشترین سهم مربوط به حوزه برق با 248 طرح و از لحاظ اعتباری بیشترین فراوانی مربوط به حوزه راه و حمل و نقل با اعتبار بیش از هزار و 280 میلیارد ریال (128 میلیارد تومان) بود.
وی ادامه داد: در حوزه راه و حمل و نقل در سیستان و بلوچستان 58 طرح با 27،68 درصد از مجموع کل اعتبارات افتتاح شد که بهسازی و روکش سطحی مسیر ایرانشهر - بم و روکش آسفالت گرم بزمان - دلگان از مهمترین آنها بود.
وی افزود: بیش از 200 طرح در حوزه برق با هزینه کرد 14،71 درصد از مجموع کل اعتبارات و بیش از 40طرح در حوزه مسکن با هزینه کرد 12،18 درصد اعتبارات در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه آب؛ این استان 13 طرح که مهمترین آنها عملیات اجرای خطوط انتقال و ساخت مخزن سه هزار مترمکعبی و شبکه توزیع روستاهای مجتمع دشت سوران و عملیات تکمیلی اجرای خط انتقال آب سرکهوران از مجتمع غرب و شرق بمپور بود در این ایام افتتاح شد.
محبی تصریح کرد: در حوزه شهرداری های سیستان و بلوچستان در دهه فجر امسال 177 طرح شامل بهسازی معابر و ساخت بوستان، در حوزه جهاد کشاورزی 129 طرح شامل ساخت استخر و چاهک های کشاورزی و در حوزه بهداشت و درمان نیز 30 طرح شامل پایگاه های سلامت شهری و روستایی، کلینیک ویژه بیمارستان خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر و بلوک زایمان بیمارستان محمدرسول الله (ص) نیکشهر به بهره برداری رسید.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در حوزه نوسازی مدارس بیش از 70 طرح، حوزه منابع طبیعی 129 طرح، حوزه بنادر و دریانوردی چهار طرح، حوزه آموزش عالی پنج طرح، بخش خصوصی 6 طرح، صنعت 15 طرح، حوزه فرهنگی 43 طرح، دهیاری ها 75 طرح، ورزش سه طرح، حوزه اجتماعی 26 طرح از جمله مرکز توانبخشی اوتیسم ایرانشهر و در حوزه شیلات 12 طرح از جمله ساخت استخر پرورش ماهی ویژه دهه فجر در این استان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع و 19 شهرستان پهناورترین استان کشور محسوب می شود .
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.