نادر میرشکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها در سیستان و بلوچستان 66 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.
وی ادامه داد: سنگ های ساختمانی تزئینی، پانل ساختمانی، استخراج کان سنگ مس، قطعات بتونی و افتتاح ساختمان اداری اتاق اصناف در شهرستان سراوان از جمله طرح های قابل افتتاح در دهه فجر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: این طرح ها در شهرستان های زاهدان، نیمروز، جالق، خاش و سراوان به بهره برداری خواهند رسید.
به گزارش ایرنا قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندیهای این استان است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.