محمودمیرامامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف تقویت و گسترش امر مهم مشارکت‌های مردمی در بعد بهره‌ گیری از ظرفیت خیران و موسسات خیریه برای رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد زمینه توانمندسازی آنان نشست های مشترکی با موسسه خیریه انصارالحجه استان خراسان رضوی در مشهد انجام شد.
وی افزود: در این زمینه 11 میلیارد و 310 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی با همکاری این موسسه به خانوارهای یتیم، سادات و بیماران صعب العلاج در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان اهدا شد.
وی بیان کرد: سه هزار و 739 خانوار در قالب هشت هزار و 445 نفر در سیستان و بلوچستان از این کمک‌ها بهره ‌مند شدند.
وی ادامه داد: کمک های در نظر گرفته شده این موسسه علاوه بر خانوارهای بی‌سرپرست و یتیم به سادات نیازمند و بیماران صعب العلاج نیز اختصاص یافت.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی شامل بسته های حمایتی از قبیل مرغ، ماکارونی، چای، برنج، روغن، قند، رب، پنیر و پارچه میان مددجویان این استان توزیع شد، گفت: همچنین خانوارهای نیازمند از کمک های نقدی به ازای هر نفر 500 هزارریال بهره مند شدند که این رقم برای سادات 700 هزار ریال بوده است.
امامی تاکید کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری موسسات عام المنفعه به منظور زدودن قسمتی از آلام نیازمندان و ایتام این نوع کمک‌ها بیش از پیش در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان تداوم یابد.
وی بیان کرد: جذب و نگهداشت خیران در موضوع زکات، صدقه، اکرام، مناسبت‌ها و مراکز نیکوکاری و توسعه خدمات الکترونیکی در جذب مشارکت‌های مردمی از جمله اقدامات اساسی این نهاد محسوب می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک 246 هزار نفر در قالب افزون بر 103 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
7316 **3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.