به گزارش ایرنا سرهنگ احمد طاهری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: ماموران انتظامی در این عملیات ها که در ارتفاعات صعب العبور سراوان و ایرانشهر در شرایط سخت جغرافیایی انجام شد علاوه بر مواد مخدر، تعدادی سلاح و مهمات را نیز کشف کردند.
وی افزود: در این عملیات ها هشت دستگاه خودرو کشف و 6 قاچاقچی مسلح دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: 104 تن مواد مخدر در 10 ماهه امسال در سیستان و بلوچستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین تعدادی متهم در این رابطه دستگیر شدند و اقدامات لازم برای شناسایی و کشف اموال و ثروت های ناصواب آنان در حال انجام است.
سرهنگ طاهری گفت: همچنین بر اساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این مدت بیش از 190 تن مواد مخدر توسط دستگاههای عضو شورا کشف شده است.
وی کاهش 11 درصدی در وقوع سرقت ها، کاهش 22 درصدی در کشف سرقت ها، کاهش 16 درصدی در وقوع سرقت به عنف، افزایش 64 درصدی کشف کیف قاپی، کاهش یک درصدی در وقوع آدم ربایی (کشف 102 فقره آدم ربایی) و افزایش 24 درصدی در کشف آدم ربایی، انهدام 96 باند قاچاق مواد مخدر و کشف هزار و 501 قبضه سلاح را از اقدامات شاخص نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در 10 ماهه امسال برشمرد.
وی اظهار داشت: امسال 96 باند قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین چهار هزار و 808 فقره عملیات خرد، شهری و روزانه توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در این مدت انجام شده که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش را نشان می دهد.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت 85 شرور و عامل ناامنی در استان دستگیر و 28 شرور مسلح نیز به هلاکت رسیدند.
سرهنگ طاهری افزود: دستگیری 306 قاتل، افزایش 17 درصدی کشف جعل و کلاهبرداری، افزایش کشف 9 درصدی جرائم رایانه ای، انهدام 37 باند سرقت های عادی، 12 باند سرقت به عنف و 26 باند سرقت های مسلحانه از دیگر اقدامات امسال نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان است.
وی در رابطه با قاچاق سوخت نیز گفت: عمده قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به صورت سازمان یافته از استان های همجوار به ویژه کرمان با بارنامه های جعلی و تبانی انجام می شود و آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: تلاش کردیم سامانه شرکت نفت با سامانه نیروی انتظامی در رابطه با مقابله با قاچاق سوخت به صورت آنلاین هماهنگ شود که این مساله تا به امروز محقق نشده است.
وی افزود: ماموران نیروی انتظامی در گلوگاههای ورودی سیستان و بلوچستان حضور دارند و در 10 ماهه گذشته بیش از هشت میلیون لیتر سوخت قاچاق را کشف، 257 دستگاه تانکر نفت کش را توقیف و 139 محل دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور است که بیش از هزار و 400 کیلومتر مرز زمینی و دریایی با کشورهای همسایه دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.