به گزارش ایرنا مانور 2 سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین المللی زاهدان با حضور چشمگیر دستگاههای امدادرسان از جمله سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، مرکز حوادث و فوریت های پزشکی، سپاه پاسداران، ارزیابان شرکت فرودگاههای کشور و نیروهای امدادی در این فرودگاه برگزار شد.
مانور اضطرای فرودگاه بین المللی زاهدان شامل مانور کامل واکنش سریع، امداد و نجات و اطفاء حریق بود.
در این مانور پس از سقوط فرضی یک فروند هواپیما، تیم های آتش نشانی به سرعت وارد عمل شده و آتش را خاموش کردند.
سپس نیروهای جمعیت هلال احمر، سپاه پاسداران و آمبولانس های مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به موقع در صحنه حادثه حاضر شده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.
همچنین سگ های زنده یاب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان وارد عمل شده و به جستجوی مفقودان این حادثه پرداختند.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مانور طبق سناریو از پیش تعیین شده برپا شد که در آن یک فروند هواپیما به دلیل نقص فنی دچار مشکل شده و سقوط می کند.
حسن اعرابی مقدم اظهار داشت: این مانور به منظور کسب آمادگی، هماهنگی، ارتباط و تعامل نیروهای عمل کننده اطفاء حریق و امداد نجات فرودگاهی و همچنین ارگان های مستقر در فرودگاه و نهادهای عمل کننده مانور اعزامی از شهر زاهدان انجام شد.
وی بیان کرد: با توجه به احتمال پیش آمدن سوانح هوایی در فرودگاه، برگزاری مانورهای طرح اضطراری به منظور آمادگی بیشتر و براساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری و با بهره گیری از ظرفیت های واحدهای امداد و نجات، اطفاء حریق اداره آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه، نیروهای نظامی و امنیتی شامل سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه، اورژانس، امداد و نجات هلال احمر، پزشکی قانونی، ستاد مدیریت بحران استانداری، سازمان آرامستان ها و شرکت های هواپیمایی در فرودگاه بین المللی زاهدان برگزار شد.
وی ادامه داد: مانورهای 2 سالانه همچنین به منظور حفظ و ارتقاء سطح آمادگی، همکاری سازمان ها، نهادها، ارگان ها، هماهنگی و ارتباطات در برخورد مطلوب و درست با سوانح هوایی انجام می شود که خود نقطه عطفی در نهادینه شدن یک فرماندهی واحد در این نوع حوادث خواهد بود تا بتوان به طور صحیح و برنامه ریزی شده در کمترین زمان با آن برخورد کرد.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: نقاط ضعف و قوت این مانور متشکل از فرماندهی، هماهنگی، ارتباطات و نحوه کامل اجرای آن توسط کارشناسان ارزیاب مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا مانور 2 سالانه فرودگاه بین المللی زاهدان یکشنبه شب با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ارزیابهای اعزامی از سازمان هواپیمایی کشوری، ادارات کل کنترل ترافیک هوایی، آتش نشانی و هدایت زمینی، حراست و امنیت، مدیریت ایمنی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این فرودگاه انجام شد.
3213**6081 **خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.