مجید اشرف گنجویی روز جمعه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در استانداری به خبرنگار ایرنا افزود: 120 خانوار متاثر از زمین لرزه اخیر هجدک در شهرستان راور حضور دارند که اقلام امدادی شامل پتو، موکت، و چادر برای آنها بارگیری و در حال اعزام است.
وی اظهار کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از وقوع حادثه به مناطق زلزله زده اعزام شده و ارزیابی های تخصصی خود را آغاز کرده اند.
وی یادآور شد: بنا به تاکید استاندار کرمان، یک فروند بالگرد نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده است و یک فروند بالگرد دیگر نیز آماده پرواز است که در صورت نیاز به پرواز درخواهد آمد.
وی گفت: ارتباط مستمر با تیمهای امدادی برقرار است و اطلاعات مربوطه بلافاصله در ستاد مدیریت بحران استان کرمان رصد شده و تصمیم گیری می شود.
اشرف گنجویی افزود: تاکنون سه کامیون حامل اقلام امدادی آماده و در حال اعزام به منطقه است و نیروی انتظامی برای تامین امنیت این کامیون ها، همکاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد امداد و نجات در این حادثه در روستای گورک که بیشترین خسارت را دیده تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به گل آلود شدن اب قنوات، باید آب آشامیدنی سالم در این منطقه در اسرع وقت تامین شود.
تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
هراس از زمین لرزه در بین ساکنان آپارتمانها مشهودتر است و این امر موجب شده که ساکنان این واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان های امن حرکت کنند.
ازدحام در پمپ های بنزین و جایگاه های عرضه گاز CNG نیز به خوبی در سطح شهر کرمان مشهود است و تاکنون مشکلی در عرضه این فرآورده های سوختی وجود نداشته است.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.