مجتبی شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 34 واحد مرغداری 20 و 30هزار قطعه ای و 22 جایگاه مرغ بومی در بخش مرکزی خاش فعال است.
وی بیان کرد: 215 هزار راس گوسفند و بز، چهار هزار و 500 نفر شتر و چهار هزار راس گاو در بخش مرکزی خاش نگهداری می شوند.
وی افزود: بخش مرکزی خاش با تولید سالانه چهار هزار تن گوشت سفید از مرغداری ها و سه هزار تن گوشت قرمز از 80 واحد گاوداری سنتی و سه واحد گاوداری صنعتی نقش مهمی در تامین گوشت سیستان و بلوچستان دارد.
وی تصریح کرد: بزرگترین طرح تولید جوجه یک روزه در سیستان و بلوچستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت اواخر اردیبهشت ماه سالجاری به عنوان بزرگترین طرح تعاونی روستایی در دوربن بخش مرکزی خاش کلنگ زنی شده است.
بخشدار مرکزی خاش گفت: سهم آورده اعضای شرکت تعاونی در این طرح 15 میلیارد ریال بوده که با حمایت های ویژه دولت، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و 45 میلیارد ریال آورده صندوق کارآفرینی امید به این پروژه پرداخت شده است.
شجاعی اظهار داشت: حدود 230 خانوار روستایی در اجرای این طرح عظیم مشارکت دارند و همچنین تسهیلات آن با کارمزد صفر درصد بوده و ظرفیت تولید آن 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال است. وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه، جوجه یک روزه افزون بر 200 واحد مرغداری سیستان و بلوچستان تامین و زمینه اشتغال 70 نفر به صورت مستقیم نیز فراهم می شود.
به گزارش ایرنا بخش مرکزی خاش با 10 هزار کیلومتر مربع وسعت نیمی از گستره شهرستان خاش را به خود اختصاص داده و دارای 80 هزار نفر جمعیت، پنج دهستان، 600 آبادی، 191 شورا و 73 دهیاری و 124 کیلومتر مرز با پاکستان است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.