علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که تلاش دولت تدبیر و امید برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف افزایش اشتغال و توسعه پایدار در کشور قابل تقدیر است، افزود : هیچ دولتی علاقه ای به دفع سرمایه گذار ندارد و برای افزایش اشتغال همکاری بخش های خصوصی و دولتی اجتناب ناپذیر است.
وی اظهار داشت : باید مردم شرایط بحرانی اقتصادی در دولت گذشته را به یاد بیاورند و دولت تدبیر و امید با اقدام های موثر توانست تورم بیش از 40 درصدی را به کمتر از 10 درصد کاهش دهد.
وی خاطرنشان کرد : دولت تدبیر و امید به تنهایی نمی تواند مشکلات تحمیل شده اقتصادی را برطرف کند و لازم است سایر قوای نظام جمهوری اسلامی به منظور رونق اقتصادی به این دولت کمک کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان این که بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند ، تصریح کرد : دولتمردان باید با وحدت و انسجام درصدد رفع مشکلات فعالان این بخش تلاش کنند.
جمعه ای اضافه کرد : از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون برنامه های منسجمی به منظور افزایش اشتغال و رونق تولید برنامه ریزی شده است اما در گام های عملیاتی همواره دچار نقص بوده ایم.
وی ادامه داد : در مبادلات خارجی، صادرات کالا ها ، هزینه های تولید و تعرفه، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در کشور دچار مشکل هستند که لازم است دولت بیش از پیش گام های موثر تری در این راستا بردارد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد : برنامه های جامع اقتصادی دولت تدبیر و امید برای نتیجه دهی به زمان لازم دارد و باید مردم و سرمایه گذاران نسبت به برنامه های دولت شتاب زده عمل نکنند.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.