به گزارش ایرنا محمدمهدی احمدی پنجشنبه شب در مراسم پایانی دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در زاهدان اظهار داشت: در این نوع جامعه انسان ها با محبت و دوستی رفتار و از خشونت پرهیز می کنند.
وی افزود: با وجودی که دین اسلام بر اساس محبت شکل گرفته و رسول الله(ص) معروف به صفت رحمت الله است اما متاسفانه تبلیغات دشمنان از اسلام به گونه ای است که افراد نا آشنا با این دین الهی از آن یک چهره خشن برداشت کردند و حضور گروههای تکفیری و افراطی مهر تاییدی بر این تفکر گذاشته است.
وی ادامه داد: در بعضی از کشورها که مردم آنها اطلاعات درستی از اسلام ندارند فقط چهره ای خشن از این دین برایشان توصیف شده مساجد را آتش می زنند و رفتار بدی در مقابل مسلمانان از خود نشان می دهند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: احساس مسئولیت مردم جامعه نسبت به یکدیگر و قبول این مطلب که هر آنچه برای خود می خواهند برای دیگری نیز بخواهند، داشتن صداقت و امانت داری، انجام خدمات اجتماعی و زدودن روحیه استبداد و استکبار از خود و جامعه از دیگر شاخص های جامعه ای با اخلاق محمدی (ص) است.
احمدی گفت: فطرت انسان اجتماعی بودن است و لازمه اجتماعی شدن هم الگو پذیریست و قرآن کریم بهترین الگو برای رشد و تعالی تعریف شده نبی مکرم اسلام در انسان ها بحساب می آید.
وی افزود: اگر انسان ها بر اساس منش و تفکر پیامبر مکرم اسلام(ص) سبک زندگی خود را شکل دهند به طور قطع سعادت دنیوی و اخرویشان تضمین شده است.
وی تاکید کرد: از فلسفه رسالت پیامبر مکرم اسلام(ص) مهربانی بر پایه اخلاق استخراج می شود.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در جامعه ای منتسب به رسول الله(ص) خشونت و خشم معنایی ندارد چرا که رسالت پیامبر رسالتی اخلاقی است.
وی تاکید کرد: عمل کردن به شاخص های جامعه ای با اخلاق محمدی(ص) مستلزم اهمیت دادن برابر به مناسک (نمادهای دینی) و حوزه معرفتی است زیرا توجه صرف به مناسک ما را به انسان هایی ظاهربین تبدیل می کند.
به گزارش ایرنا دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از شعرای برجسته داخلی و خارجی همراه با قرائت بیانیه هیات داوران پنجشنبه شب در زاهدان بکار خود پایان داد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.