به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در همایش زن بلوچ، بانوی مهر و صبر در زاهدان برگزاری چنین همایش هایی را فرصت مناسبی برای تقویت شناخت مقام و منزلت بانوان در نگاه دین مبین اسلام برشمرد و افزود: بنابر بیانات نبی مکرم اسلام (ص) بهترین فرزند دختر است البته دختری که بتواند از کیان دین خود و خانواده اش پاسداری کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور لطافت و مهربانی را از خصلت های خوب بانوان دانست و گفت: لطافت گفتار حضرت زهرا(س) پیامبر مکرم اسلام (ص) را به تحسین و تسلیم در می آورد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ثمرات زندگی گهربار حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بر اساس آمارها بیش از 300 میلیون سادات از دامن حضرت زهرا(س) تحویل جامعه شدند که خیلی از آنان شخصیت های بزرگی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: امروز علاوه بر تشیع، بسیاری از اهل سنت نیز به «سید» بودن خودشان افتخار می کنند که از آن جمله امام جمعه اهل سنت چابهار و امام جمعه اهل سنت سراوان از خاندان سادات بودنشان را برای خود افتخاری بزرگ می دانند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هیچ گروه و نژادی در دنیا به اندازه سادات شهید نداده و کشتار بی رحمانه در حق آنان صورت نگرفته است.
مسئول واحد بانوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: حدود 50 مقاله با موضوعات مختلف مرتبط با زنان بلوچ به دبیرخانه این همایش رسیده است.
وجیه سادات طباطبایی افزود: هشت مقاله از مجموع آثار ارسالی برتر شناخته شدند.
به گزارش ایرنا شماری از بانوان محقق سیستان و بلوچستان که مقالات ارسالی آنان در این همایش برتر شناخته شد مورد تقدیر قرار گرفتند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.