حسن شاه ‌ولی ‌بر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 63 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان ایرانشهر به کشت خیار گلخانه ‌ای اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: کشت خیار گلخانه ‌ای در ایرانشهر از اوایل آبان آغاز و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.
وی گفت: کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ ای در ایرانشهر پس از 40 روز از زمان کشت آن شروع می شود.
وی متوسط برداشت خیار در هر هکتار را 150تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می ‌شود افزون بر 10هزار تن خیار از ایرانشهر برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه ‌ای از جمله خیار ذکر کرد.
شاه ولی بر اظهار داشت: خیار گلخانه‌ ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می ‌شود.
وی افزود: پارسال کشاورزان ایرانشهر 9 هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که 80 میلیارد ریال سود عایدشان شده است.
شاه ولی بر گفت: کشت خیار گلخانه ای برای نخستین بار در سال 1378 در ایرانشهر به طور آزمایشی در نیم هکتار گلخانه انجام شد که به دلیل استقبال خوب خریداران و سوددهی بالای آن هر سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان هستیم.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و 17هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.