حسن شاه ولی بر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از 40 روز دوره کشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر، هم اینک کار برداشت این محصول شروع شده است.
وی افزود: آب و هوای مساعد و شرایط اقلیمی خاص، ایرانشهر را به گلخانه طبیعی خیار تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: ایرانشهر از جمله مناطق مستعد تولید خیار در سیستان و بلوچستان به شمار می رود که بیش از 63 هکتار به کشت این محصول اختصاص دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت خیار در هر هکتار از گلخانه های این شهرستان را 150 تن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش 10 درصدی کشت محصولات گلخانه ای در سالجاری و استقبال کشاورزان از این محصول پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 10 هزار تن محصول خیار برداشت شود.
وی ادامه داد: بیش از 500 نفر در کار تولید خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت خیار گلخانه ای در این شهرستان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
شاه ولی بر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه ‌ای از جمله خیار ذکر کرد.
وی افزود: خیار گلخانه‌ ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می ‌شود.
وی بیان کرد: پارسال کشاورزان ایرانشهر 9 هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که 80 میلیارد ریال سود عایدشان شده است.
به گزارش ایرنا کشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال 1378 در نیم هکتار از زمینها آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران از محصولات غیر فصل و سوددهی بالای آن سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان سال به سال افزایش یافت.
شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و 17هزار بهره بردار یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.