رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: 7 هزار و 463 نفر از مردم سیستان از ابتدای امسال تاکنون به دلیل بیماری‌های ناشی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اعلام این خبر افزود: 2 هزار و 620 نفر از این افراد به دلیل مشکلات قلبی، سه هزار و 17 نفر با مشکلات تنفسی، هزار و 253 نفر به دلیل بیماری چشمی و 573 نفر به دلیل مصدومیت ترافیک ناشی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و توفان در منطقه به مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه کرده‌اند.
 
وی گفت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماد‌باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل از مردم به ویژه سالمندان و خردسالان خواست تا در حد ممکن در شرایط جوی نامساعد از منزل خارج نشود.
 
 مردم منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان از حدود 2 دهه پیش تاکنون با بحران خشکسالی، وزش توفان و گردو غبار و گسترش بیماری‌های چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این بحران رو به رو هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.