مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان روز دوشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استاندار سیستان وبلوچستان و هیات همراه از آخرین وضعیت زیرساخت ها و تجهیزات بنادر شهید بهشتی وکلانتری و ترمینال مسافری دریایی بازدید کردند.
بهروز آقایی افزود: شهرستان چابهار به دلیل اتصال به آب های آزاد اقیانوس هند ظرفیت های خوبی برای ترانزیت وحمل ونقل کالا و مسافر دارد.
وی با بیان اینکه حمایت مسئولان استانی و کشوری و به ویژه استاندار سیستان وبلوچستان می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی بنادر ودریانوردی را مرتفع کند، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد دریامحور اشتغالزا و موجب رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه می شود.
وی به ورود کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر کشتی حامل گندم، هم اینک کشتی حامل 66 هزار تن شکر خام فله از مبدا کشور برزیل در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگرفته و در حال تخلیه است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان ادامه داد: چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، حاشیه اقیانوس هند، کشورهای عضو آیورا و جابجایی کالا و مسافر به کشورهایی نظیر آسیای میانه و افغانستان دارد.
آقایی گفت: بندر چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود که در کریدور شمال – جنوب نقش مهمی در ترانزیت، ترانشیپ و حمل ونقل کالا ایفا می کند و با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق – غرب موقعیت مناسبی در زمینه های مختلف اقتصادی دارد.
وی به امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ بیش از 100 هزار تنی در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از مرداد سال 1386 آغاز شده و برای تکمیل و خرید تجهیزات فاز نخست آن یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.
چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.