رئیس هیات مدیره اکولوژیست و کارشناس اجتماعی، تسهیلگر اجتماعی و رئیس کنسرسیوم جهانی قرقهای بومی در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) هفتمین نشست بین المللی خود را با موضوع «توسعه پایدار: کشاورزی احیاء کننده و تنوع زیستی» با شرکت مهمانانی از سه کشور هند، سنگال و زیمبابوه و مسئولان و کارشناسان ایرانی برگزار کرده است.
دکتر محمد تقی فَروَر افزود: مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی است که بر پایه توسعه پایدار جوامع محلی و مردمان بومی بر اساس فرهنگ، هویت و زیست بوم خودشان و دفاع از حقوق مردمان بومی، استوار است.
وی بیان کرد: منطقه اصلی فعالیت موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (سنستا) ایران، آسیای غربی و مرکزی است.
رئیس کنسرسیوم جهانی قرقهای بومی هدف از برگزاری این همایش بین المللی را تبادل اطلاعات، یادگیری و به اشتراک گذاری تجارب در زمینه کشاورزی تجدید پذیر و تنوع زیستی کشاورزی در سطح محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی وبررسی پیشرفت در برنامه های کاری گروه تنوع زیستی کشاورزی عنوان کرد.
فَروَر تصریح کرد: تدوین برنامه کار سال 2018، یادگیری ابتکارات و طرح های متنوع ایران و سنستا در زمینه کشاورزی پایدار و تنوع محصولات و اقلام کشاورزی، ارتقاء روش ها برای ایجاد همکاری، اشتراک تجارب و ارتباطات به منظور تقویت شبکه و جامعه تنوع زیستی کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
رئیس دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار نیز بر عزم راسخ این دانشگاه در خصوص بهره گیری از تخصص و فناوری در زمینه های زیست محیطی و توسعه پایدار خبر داد.
ارسلان دژکام بر حفظ گونه های زیستی با بکارگیری تخصص بین المللی تأکید کرد و همکاری بیشتر نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی را خواستار شد.
وی بیان کرد: محققان کشاورزی پایدار و تنوع زیست محیطی جهان (سنستا) همچنین از ظرفیت‌ ها و پتانسیل های کشاورزی نظیر روش نگهداری و استفاده آب، قنوات بعنوان منبع آبی پایدار و نوع کشت های ارگانیک کشاورزی قصرقند، باهوکلات چابهار و پیشین سرباز دیدن کردند.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی 'کشاورزی احیاء کننده وتنوع زیستی' با برگزاری نشست های تخصصی تا 23 آذر در چابهار ادامه دارد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.