فریبرز غیبی روز چهارشنبه در حاشیه غرس 120 اصله نهال در پارک امیرکبیر شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کمبود اعتبار برای حفظ و احیا عرصه های طبیعی ایران همواره یکی از دغدغه های اساسی مدیران سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است.
به گزراش ایرنا، در برنامه ششم توسعه به تناسب جمعیت باید میزان سهم یک ایرانی از جنگل های کشور به 2 هزار و 500 مترمربع برسد.
وی اظهارداشت : سازمان و انجمن های مردم نهاد از ظرفیت های قابل توجه ای در همکاری با سازمان جنگل ها برای افزایش پوشش گیاهی در عرصه های ملی برخوردار است که در چهار سال گذشته با همکاری این تشکل در بیش از 20 هزار هکتار از عرصه های طبیعی طرح جنگلانه اجرا شده است.
غیبی تصریح کرد : در طرح جنگلانه گونه های گیاهی مانند زالزالک، گلابی وحشی، زرشک، بادام وحشی، پسته وحشی و انجیر کوهستانی و گیاهان دارویی مانند آویشن، گل محمدی و زیره کشت می شود.
12 میلیون و 400 هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور را جنگل های خارج از شمال شامل می شود.
غیبی خاطرنشان کرد : در سال 96 طرح بوستان کاری با هدف حفظ و احیا عرصه های طبیعی ایران در بیش از چهار هزار هکتار از اراضی ملی اجرایی شده است.
رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که بیش از 600 انجمن و سازمان مردم نهاد با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای حفظ و احیا عرصه های طبیعی کشور همکاری می کنند، گفت: بیش از 10 هزار نفر به صورت داوطلبانه در طرح های جنگلانه و کشت گیاهان دارویی در صورت نیاز همکاری همه جانبه دارند.
وی تصریح کرد : امروز در اجرای طرح جنگلانه در پارک کوهستانی امیر کبیر شهمیرازد بیش از 70 تن به صورت داوطلبانه حضور داشتند که این امر نشان دهنده طبیعت دوستی مردم استان سمنان است.
غیبی تصریح کرد : در 2 سال گذشته در بیش از 300 هکتار از عرصه های طبیعی مهدیشهر با کمک انجمن های مردم نهاد طرح های جنگلانه اجرایی شد و براساس براورد های اولیه تا پایان امسال در بیش از یکصد هکتار دیگر از این عرصه ها این طرح اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را هم جنگل تشکیل می دهد
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.