حسین مسگرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین برای فراهم شدن شرایط برای حضور بیشتر مهمان زمان برگزاری این کنگره بین المللی هم تغییر کرد.
وی افزود: با توجه به نظر شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی با تمدید شدن زمان ارسال آثار تاریخ برگزاری کنگره نیز به 13 و 14 دی ماه تغییر پیدا کرد.
وی تصریح کرد: آثار شعرای کشورهای اسلامی با 9 زبان فارسی، انگلیسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی در دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) به میزبانی زاهدان پذیرش می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زبان بلوچی و گویش سیستانی به دلیل برگزاری این کنگره در این استان مد نظر قرار گرفته شده است.
مسگرانی افزود: ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.
وی تصریح کرد: این اشعار در 2 بخش کلاسیک و نو سروده شده اند.
وی افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را با موضوعات از شبانی تا شبانه های عروج، شرح درد اشتیاق، مهربان باشیم، وحدت و برادری و منادی عدالت و آزادی به دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) به آدرس زاهدان، بلوار خرمشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان یا نشانی الکترونیکی payambarmehrabani@mihanmail.ir ارسال کنند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.