رسول راشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری مدارس با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابه با حوادث، هر سال برگزار می شود.
وی با اشاره به اقدامات چند ساله اخیر جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر در این استان و انجام آن به صورت پایلوت در شهرستان سیب و سوران و هیرمند برای نخستین بار در کشور، پوشش امدادی حوادث طبیعی و غیر طبیعی، افزایش تیم های امدادی از 29 تیم به 50 تیم و افزایش تیم های امداد و نجات روستایی از 97 تیم به 207 تیم بر اساس برنامه سه ساله از جمله اقدامات این نهاد در چند سال اخیر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تبدیل پایگاه های کانکسی هلال احمر به ساختمان، اجرای طرح تیم های امداد و نجات ادارات در قالب 50 تیم آماده و یک گردان تجهیز شده، تشکیل تیم های توانا متشکل از بانوان نجاتگر تخصصی، استفاده از ظرفیت حداکثر یک خیر در انجام امور مختلف داوطلبان، تشکیل 11 تیم درمان اضطراری در شهرستانهای این استان در قالب تیمهای BHCU و راه اندازی مجتمع سینمایی فرهنگی هلال با ظرفیت 600 نفر در زاهدان را از دیگر اقدامات چند سال اخیر این نهاد برشمرد.
راشکی ساخت پایگاه امداد و نجات 100 درصد خیری در شهرستان سیب و سوران و اجرای یازدهمین مرحله از طرح ملی خادم و آموزش خانه به خانه توسط تسهیل گران جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات این مدت است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.