رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ملی «همای رحمت» ویژه کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح ملی چند طرح از جمله سفره‌های مهربانی و توزیع سبدهای غذایی به نیازمندان ویژه ماه مبارک رمضان در روستاها و مناطق محروم سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
وی افزود: طرح ملی «همای رحمت» برای چهارمین سال پیاپی در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ماه مبارک رمضان پارسال با همکاری حامیان و خیران استان در اجرای طرح همای رحمت 2 هزار 780 سبد غذایی به ارزش افزون بر 2 میلیارد ریال در استان تهیه وتوزیع شد.
راشکی اظهار داشت: همچنین در این مدت 81 سفره مهربانی برای پنج هزار و 998نفر برپا شده است.
وی افزود: امسال نیز کمک‌های جمع‌آوری شده طرح «همای رحمت» به خانواده های نیازمند اختصاص یافت به گونه ای که علاوه بر توزیع 824 سبد غذایی 46 سفره مهربانی به ارزش 171 میلیون و 400 هزار ریال برای 2 هزار و 758 نفر در استان برپا و نیازمندان از آن بهره مند شدند.
وی بیان کرد: در منطقه سیستان نیز در ماه رمضان امسال با همکاری خیران و داوطلبان در لیالی قدر 71 بسته غذایی به ارزش هر بسته افزون بر یک میلیون ریال در بین خانواده های روستاهای این منطقه توزیع شد.
وی توزیع 300 پرس غذای گرم را در بین نیازمندان شهرستان زابل از دیگر خدمات امسال این نهاد در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.
وی گفت: خدمات این طرح برای ایتام، زنان سرپرست خانوار، بیماران نیازمند و صعب ‌العلاج ارائه می ‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این نهاد با بهره ‌گیری از باورهای دینی، فرهنگی و ملی، حس نوع ‌دوستی را در جامعه تقویت کرده و با کمک و یاری حامیان و خیران خود برای توسعه مشارکت‌های مردمی و اصل همبستگی اجتماعی تلاش می ‌کند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.