به گزارش ایرنا درویش نارویی در جمع مردم سراوان با حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده اعزامی رئیس جمهوری اظهار داشت: مردم این منطقه با مشارکت معنادار خود در انتخابات ریاست جمهوری در سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان سخاوتمندانه به دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید رای اعتماد دادند.
وی همچنین با اشاره به جمعیت بالای 400 هزار نفری سه شهرستان گفت: این سه شهرستان بالاترین نرخ بیکاری در کل کشور را دارند.
فرماندار سراوان افزود: 40 درصد نیازمندان آب به صورت آبرسانی سیار خدمات دهی می شوند و بقیه مردم با شیوه های خیلی سخت گذران زندگی می کنند.
وی با اشاره به این که روند توسعه در استان به صورت خطی است گفت: مناطق حاشیه ای و دور دست با داشتن ظرفیت های مهم از توازن رشد مناسبی بهره نبرده اند و این امر موجب شده تا مسائلی همچون فقر، حاشیه نشینی و کاهش اعتماد مردم را به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: سراوان تنها شهرستانی است که 52 درصد بافت جمعیتی آن روستایی است و برای نگهداشت این جمعیت در روستاها تلاش های زیادی شده است اما به دلیل کاستی ها و مشکلات عدیده برای زیست مهاجرت روستاییان به شهرها را شاهد هستیم و دولت باید با رفع مشکلات مردم برای پایداری و ماندگاری آنان گام های موثری بردارد.
نارویی با اشاره به مشکلات شبکه برق این منطقه اظهار داشت: وجود 700 کیلومتر شبکه برق خط 20 خسارات زیادی به مردم وارد کرده است.
فرماندار سراوان گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و داشتن کمترین سرانه، فرزندان این دیار بعد از تحصیلات ابتدایی ناگزیر به ترک تحصیل می شوند.
وی خطاب به وزیر نیرو و نماینده رییس‌جمهوری گفت : برای بحث بیکاری مزیت های نسبی منطقه مورد توجه قرار گیرد و پایانه رسمی کوهک در هیات دولت مطرح شود تا بخشی از بیکاری منطقه به سامان برسد.
نارویی ارتقاء مرکز آموزش عالی سراوان به دانشگاه را خواستار شد و گفت: این مرکز حدود 14 سال است که راه اندازی شده اما تاکنون فضای فیزیکی آن آماده نشده است.
درویش نارویی خواستار انتقال آب آشامیدنی از دشت ماشکید به شهرستان سراوان و روستاها شد و ادامه داد: باید از آب سد ماشکید علیا که هم اکنون تشتک تبخیر است به نحو مطلوب استفاده ببریم و روستاهای پایین دست سد را بهره مند کنیم.
فرماندار شهرستان سراوان همچنین نسبت به ایجاد زیرساخت ها و انتقال شبکه برق به دشت مک سوخته و روتک تاکید کرد و انتقال گاز به این منطقه را یکی دیگر از ضرورت های مهم برشمرد.
وی بیان کرد: دولت خدمات ارزشمندی در حوزه وزارت نیرو انجام داده و در همین مدت دو مجتمع آبرسانی بالغ بر 16 میلیارد تومان هزینه شده و سد ماشکید سفلی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان و برقدار کردن روستاها با هشت میلیارد تومان علیرغم مشکلات مالی زیاد برای این منطقه صرف می شود.
به گزارش ایرنا دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی به اتفاق هیات دولت روز شنبه با ورود به زابل سفر دو روزه خود به سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
رئیس جمهوری ضمن دیدار با مردم سیستان در ورزشگاه زابل، عازم زاهدان شد و در مراسم افتتاح چند طرح زیربنایی و نشست با برگزیدگان استان و دانشجویان شرکت کرد.
دکتر روحانی و هیات همراه فردا برای افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی به چابهار سفر می کند.
7336**6081 خبرنگاران: احسان بختیاری و شعیب بردبار انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.