به گزارش ایرنا دکتر ابراهیم حاجی دولو یکشنبه در ششمین نشست بین المللی سازی دانشگاه ها در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: صدور ارزش های ملی، فرهنگی و اخلاقی ، پوشش دهی تقاضای مازاد در آموزش عالی از طریق فرآیند جابجایی، سرمایه گذاری دیپلماتیک بر روی روابط سیاسی آتی از طریق همکاری های آموزشی، آماده سازی نیروی کار مطابق با استانداردها و شایستگی های جهانی از دیگر مزایای بین المللی سازی آموزش عالی است.
وی با اشاره به اینکه در اسناد بالادستی کشور به ضرورت بین المللی سازی دانشگاه ها تاکید شده ادامه داد: در سند موضوعات راهبردی، گرایش‌ها و تاکیدات هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری در سال 1395 به ضرورت تدوین برنامه پنج‌ساله برای ارتقای فعالیت‌های بین‌المللی موسسه و تدوین دورنمای کلی فعالیت‌های بین‌المللی در افق پنج‌ساله تاکید شده است.
حاجی دولو گفت: در این راستا میزان رشد سالیانه تعداد دانشجویان خارجی و تعداد ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور و استادان خارجی که برای تدریس فشرده و کوتاه‌مدت به ایران می‌آیند و فراهم کردن شرایط برای جذب و پذیرش دانشجوی خارجی در موسسه‌های واجد شرایط،
و میزان دریافت اعتبار پژوهشی از نهاد‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اروپا و شرق آسیا قابل توجه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این دانشگاه به دنبال پیوستن به کنسرسیوم بین المللی سازی دانشگاه های ایران در راستای اجرایی کردن بین المللی سازی در دانشگاه، شورای راهبردی بین المللی سازی را تاسیس کرد و پس از برگزاری چندین نشست، برنامه استراتژیک بین المللی سازی تهیه و تدوین شد.
وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش است طرح کسب و کار در راستای بین المللی سازی دانشگاه را نیز تدوین و از آن در جهت حمایت و پیشبرد از طرح بین المللی سازی آموزش عالی استفاده کند.
در این نشست نمایندگان 6 دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه کردستان، سیستان و بلوچستان، شیراز، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آلیکانته اسپانیا و اف - اچ یوهانیوم اتریش حضور داشتند.
در ششمین کارگاه بین المللی سازی دانشگاه ها، نمایندگان دانشگاه های ایران و خارج در خصوص راهکارهای گسترش برنامه های بین المللی سازی دانشگاه ها و همکاری های علمی به تبادل نظر پرداختند.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.