به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته نمازجمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: اگر به سنت رسول الله(ص)، اصحاب و بزرگان دین اسلام نظری بیفکنیم متوجه می شویم که سیره و روش همه آنان بر مدار اتحاد اسلامی و انسجام میان مسلمانان استوار بوده است.
وی بیان کرد: تفرقه و اختلاف از شیطان نشات می گیرد، همانا شیطان با ایجاد سستی در دین و بروز کینه و کدورت به جای اتحاد و همدلی، دوری و جدایی را به ارمغان می آورد.
وی افزود: مسلمانان جهان باید با حفظ وحدت هرچه بیشتر، پیامبر مهربانی و رحمت را به جهانیان بشناسانند و به عده‌ای دین ‌ستیز که به دنبال عقده‌ گشایی هستند بفهمانند که با اهانت به پیامبر و مسلمانان نمی‌ توانند حتی سرسوزنی به اهداف پلید خود دست یابند.
امام جمعه اهل‌ سنت ایرانشهر همچنین به سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این استان از محرومیت های تاریخی بسر می برد و نیازمند توجه ویژه دولتمردان است.
مولوی کریم زایی اظهار داشت: هر چند پس از انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در بخش های مختلف در سیستان و بلوچستان انجام شده اما همچنان نیازمند توجه بیشتر دولتمردان است.
وی بیکاری، کم عرض بودن جاده ها، بسته بودن مرزها و بهره نگرفتن از ظرفیت های منطقه آزاد چابهار را از عمده مشکلات سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: انتظار می‌ رود در سفر فردای رئیس جمهوری به این استان برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.