فرماندار خاش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شدت رعد و برق و وقوع بارش های تند و سیل آسا انتظار می رود مردم ساکن در شهر، نقاط روستایی و عشایری از خروج بی مورد از منزل خودداری کنند.
محمداکبر چاکرزهی افزود: تردد در حاشیه رودخانه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.
وی بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش در حالت آماده باش قرار دارند تا در شرایط اضطرار به کمک آسیب دیدگان بشتابند.
وی افزود: همچنین عصر دیروز از انبارهای ذخیره نمک در ایستگاه راهداری میرآباد بازدید شد تا در شرایط برف و سرمای زمستان بتوانیم به مردم گرفتار در برف، کولاک و یخبندان در مسیر جاده ترانزیتی خاش به زاهدان خدمات ارائه دهیم.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی گزارش شده در شبانه روز گذشته در این استان مربوط به راسک از توابع شهرستان سرباز با 17.7 میلی متر بوده است.
علی ملاشاهی اظهار داشت: در این مدت بیشترین بارندگی ها در تمندان خاش 11.5 میلی متر، دهیرک قصرقند 9 میلی متر، میرجاوه 3.2 میلی متر، کلاته زاهدان سه میلی متر گزارش شد.
وی ادامه داد: بارندگی که از روز گذشته در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان شامل بزمان و خاش تا زاهدان آغاز شده است تا امروز تداوم دارد.
وی افزود: تحت تاثیر این بارندگی لغزندگی جاده ای و احتمال پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی وجود دارد.
به گزارش ایرنا ستاد بحران شهرداری خاش نیز پیرو هشدارهای هواشناسی از روزهای قبل تشکیل شده و نیروهای شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی و خدمت رسانی به شهروندان در حالت آماده باش قرار دارند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.