رضا آزادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمرکز بارش های این مدت در نواحی مرکزی استان شامل بزمان و خاش تا زاهدان است به طوری که تحت تاثیر آن لغزندگی جاده ای و احتمال پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی وجود دارد.
وی گفت: همچنین با تشدید جریانات شمالی از فردا تا صبح چهارشنبه در زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و مرز شرقی (میرجاوه تا سراوان) و نوارغربی (شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد در این مدت به حدود 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین از فردا تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان حدود چهار تا هفت درجه کاهش می یابد و در نقاط سردسیر مرکزی استان احتمال رسیدن حداقل دما به حدود صفر تا منفی 2 درجه وجود دارد.
وی با توجه به تغییرات آب و هوایی توصیه کرد: افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها، ارتفاعات و ساختمان های فرسوده خودداری کنند و گلخانه داران اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود انجام دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.