رضا آزادمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این وضعیت برای شهرهای زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان تا روز چهارشنبه ادامه دارد.
وی افزود: پیش بینی می شود در این مدت سرعت وزش باد در منطقه سیستان به 75 تا 85 کیلومتر بر ساعت برسد.
وی ادامه داد: برای نواحی مرکزی و جنوبی تر سیستان و بلوچستان تا روز سه شنبه هفته جاری وزش باد در پاره ای از نقاط گرد و خاک همراه با افزایش غلظت غبار پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت برای سواحل استان غبار محلی، مه رقیق و وزش باد داریم که سبب مواج شدن دریا می شود.
آزادمنش افزود: همچنین در ساعات بعد از ظهر برای برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان افزایش ابر و احتمال رگبارهای خفیف پراکنده دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: حداکثر و حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته در استان به ترتیب مربوط به دلگان با 47 درجه بالای صفر و زاهدان با 19 درجه سانتی گراد بوده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.