رضا آزادمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نواحی مرکزی و جنوب غرب استان تا بعد از ظهر پنجشنبه تداوم دارد.
وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا تا روز شنبه سرعت باد در سیستان و بلوچستان کاهش می یابد.
وی افزود: با تقویت شیب فشاری، از روز یکشنبه برای شمال استان افزایش سرعت بادهای 120 روزه همراه با گرد و خاک و در سایر نقاط وزش باد با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی استان دمای هوا حدود 2 تا چهار درجه افزایش می یابد.
آزادمنش اظهار داشت: زاهدان و خاش با حداقل 19 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر 47 درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
وی افزود: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی از پنجشنبه در بعد از ظهرها شرایط برای رشد ابر و رگبارهای ضعیف و پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل استان مهیاست.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت دریا مواج و متلاطم خواهد بود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.