مدیر پایگاه جهانی شهر سوخته از آغاز شانزدهمین فصل کاوش‌های باستانی در این شهر با حضور باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی خبرداد.

به گزارش ایلنا، روح الله شیرازی با اعلام این خبر اظهار داشت: در شانزدهمین فصل کاوش در شهر سوخته باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی با هدف دستیابی به بخش‌های صنفی و کارگاه‌ها و انبارهای عمومی شهر سوخته فعالیت دارند.

شیرازی افزود: این فصل از کاوش در قسمت‌های یادمانی و گورستان‌های شهر سوخته که شامل آثاری از عصر مفرغ است انجام می‌شود تا به فناوری‌های صنعتی مردم این شهر دست پیدا کنیم.

مدیرپایگاه جهانی شهر سوخته گفت: در سال‌های گذشته کاوش‌های انجام شده منتج به یافتن آثاری چون اولین چشم مصنوعی تاریخ و اولین انیمیشن جهان شده است.

سرپرست هیات کاوش شهر سوخته هم گفت: هم اکنون در حال آماده‌سازی کارگاه‌هایی جهت انجام کاوش‌های باستان شناسی شهر سوخته هستیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان فصل به انبارهای عمومی شامل انبار مواد خوراکی و انبار کانی شهر دست پیدا کنیم.

سجادی افزود: این کاوش‌ها از سال 76 با مولفه‌هایی چون بازسازی جامعه مردم قدیم سیستان، شناسایی شرایط آب و هوایی هزاره سوم قبل از میلاد در این منطقه،  وضعیت حیات انسانی، گیاهی و جانوری شهر سوخته در حال انجام است.

شانزدهمین فصل کاوش باستان شناسی شهر سوخته به مدت 60 روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.