به گزارش ایرنا 13 آبان یادآور سه رویداد مهم تاریخی تبعید امام خمینی (ره) در سال 1343، کشتار دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 است که هر سه رویداد با روشن کردن مسیر انقلاب اسلامی، تجلی اراده ملت بر قدرت های پوشالی غرب به ویژه آمریکا و ایادی استکبار شد.
مردم غیور و انقلابی سیستان و بلوچستان با پوشیدن لباس های محلی و سردادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار خشم و انزجار خود را از سیاست های دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا نشان دادند.
یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان به خبرنگار ایرنا گفت: ما دانش آموزان پیرو خط امام(ره) و رهبری در راستای انجام وظیفه خود در این راهپیمایی شرکت کرده ایم تا نشان دهیم که جان برکفان نظام هستیم.
یونس جعفری افزود: از آنجایی که اگر این روز مهم مورد فراموشی قرار گیرد، اشرار و دشمنان خدا و اهل بیت(ع) بر ملت ایران حاکم خواهند شد حضور پر شور مردم در واقع انعکاس پیام هیهات منا الذله امام حسین(ع) است.
یکی از بانوان زاهدانی که به همراه 2 فرزند خردسالش در این راهپیمایی حضور پیدا کرده بود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد استکبار در دنیا محسوب می شوند به همراه فرزندانم آمده ام تا به آنان وظایفشان در مقابل استکبار را به خوبی بشناسانم.
فاطمه درزاده افزود: تجربه نشان داده که آمریکا و نظام سلطه به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
وی ادامه داد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان امسال هوشیارتر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند تا ثابت کنند به استکبار اعتماد ندارند و همواره در مقابل مستکبران با قدرت و عزت ایستادگی خواهند کرد.
یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 13 آبان سالروز سه رخداد مهم تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، تبعید حضرت امام (ره) و کشتار دانش آموزان انقلابی در مقابل دانشگاه تهران بوده که نقطه مشترک همه آنها گره خوردن به آمریکا و استکبار است.
علیرضا کیخا گفت: سردادن شعار مرگ بر آمریکا در روز 13 آبان، نماد استکبار ستیزی ملت ایران است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود با حماقت چهره پنهان سیاست های آمریکا علیه ایران را نمایان کرد.
مسعود نهتانی دیگر شهروند زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان در واقع ادای احترام خالصانه به زحمات امام خمینی(ره)، خون های ریخته شده دانش آموزان شهید و اقدام تاریخی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) است تا اعلام کنیم که هرگز سیاست های خصمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایی 13 آبان همزمان با سراسر کشور امروز در بیش از 50 نقطه جمعیتی استان برگزار است.
عباس صفدری اظهار داشت: مردم غیور و انقلابی سیستان و بلوچستان با حضور در میادین اصلی شهرها و بخش های استان شعارهای مختلف در محکومیت جنایات استکبار جهانی سردادند.
وی بیان کرد: مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور فعال در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر اقتدار، عظمت و ایستادگی خود را در مقابل دشمنان نشان دادند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.