عبدالاحد ریگی روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی مدیران شرکت آب و فاضلاب روستایی 19شهرستان سیستان و بلوچستان که در ایرانشهر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب این تعداد روستا در این استان به وسیله چاههای حفر شده و با تانکر تامین می شود.
وی افزود: هم اینک هزار و 200روستای سیستان و بلوچستان با تانکر آبرسانی سیار می شوند.
وی بیان کرد: 63 درصد روستاییان سیستان و بلوچستان از لوله کشی آب آشامیدنی برخوردار هستند که تلاش خواهیم کرد تا سه سال آینده به بیش از 90 درصد برسد.
وی تصریح کرد: از مجموع بیش از پنج هزار و 500 روستای سیستان و بلوچستان 2 هزار و 52 روستا با جمعیت بیش از یک میلیون و 42 هزار نفر از شبکه آبرسانی برخوردارند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشکلات حوزه تامین آب روستاهای این استان در 18مجتمع روستایی پروژه آبرسانی با 2 هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست.
ریگی اظهار داشت: قیمت هر مترمکعب برای دولت 17 هزار ریال تمام می شود این در حالیست که به ازای هر متر مکعب 2 هزار و 50 ریال از مشترکان گرفته می شود.
وی با تاکید برصرفه جویی و پرداخت به موقع هزینه های آب مصرفی از سوی روستاییان افزود: تامین آب آشامیدنی بهداشتی و سالم از جمله مهمترین وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی است.
استان سیستان و بلوچستان از 2 حوزه «سیستان» در شمال شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و «بلوچستان» در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.