به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش بیان کرد: زیربنا و عامل مهم توسعه در جوامع مختلف امنیت است که اهمیت آن در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به خوبی نمایان است.
وی افزود: در چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران ناملایمات متعددی مانند وقوع جنگ هشت ساله تحمیلی، ترور شخصیتها و نیروهای موثر کشور، به وجود آوردن شرایط سخت تحریم و فشارهای سنگین بر دولت و ملت را شاهد بوده ایم اما با تلاش و پشتکار ملت و دولت و تلاش نیروهای مسلح، سربازان گمنام و دستگاه قضایی به موفقیت های ارزشمندی در ابعاد داخلی و خارجی دست پیدا کرده ایم.
امام جمعه خاش ادامه داد: حضور گسترده کشورهای سلطه گر و بیگانه در منطقه و ایجاد شرایطی نا امن با هدف نابود کردن مسلمانان و ضعیف جلوه دادن کشورهای اسلامی صورت می پذیرد که با توجه به شرایط پیش آمده ملت ها در نقاط مختلف نیازمند لحظه ای آرامش هستند اما در ایران اسلامی به برکت تلاش های مردم و نیروهای مسلح امنیت مطلوبی را شاهد هستیم.
وی با گرامیداشت مناسبتهای هفته به مقوله پیوند اولیاء و مربیان و اهمیت تربیت درست فرزندان و نیز توجه به مبحث سلامتی و ورزش کردن اشاره کرد و گفت: بهره گرفتن از فرصتها برای تعلیم و تربیت اصولی فرزندان و نیز توجه کردن به سلامتی فردی و اجتماعی سبب کاهش مشکلات در ابعاد مختلف می شود.
امام جمعه خاش با تبریک روز عقیدتی ارتش به نقش این عقیدتی در ساختار ارتش اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه برجام و موفقیت های آن متعلق به تمام ملت و دولتمردان ایران است گفت: مداخله های برخی سران آمریکا در مبحث برجام و تهدید کردن کشورمان و تحریم ها بر علیه سپاه و غیره نشان می دهد که دشمنان اسلام برای ضربه زدن به مردم و کشور ایران از هر فرصتی استفاده می کنند.

** امنیت شاخصه مهم برای رسیدن به تکامل و نشاط اجتماعی است
امام جمعه اهل سنت خاش نیز از امنیت به عنوان یک شاخصه مهم برای رسیدن به تکامل و نشاط اجتماعی و پرورش استعدادها یاد کرد و گفت: در شهرستان خاش شاهد انهدام باندهای شرارت و ناامنی و کشفیات گسترده مواد مخدر بوده ایم که جا دارد از تدابیر ارزشمند مسئولان استانی، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و قضایی و مشارکت خوب مردم قدردانی کنیم.
مولوی محمدعلی شهنوازی با گرامیداشت یاد و خاطره مولانا حسین پور مدیر فقید حوزه علمیه عین العلوم گشت بیان کرد: علمای حقانی و ربانی در قلبهای مردم جای دارند و این موضوع در آئین تشییع جنازه حضرت شیخ الحدیث بخوبی نمایان بود.

** مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء خاش هم با مهم برشمردن مبحث صلح و دوستی در جامعه و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: زمانیکه سخن از نیروی انتظامی به میان می آید مقوله امنیت پایدار در ذهن مجسم می شود، نیروی انتظامی نقش برجسته ای در امنیت منطقه و کشور دارد که ستودنی است.
وی ادامه داد: امنیت اساسی ترین نیاز هر جامعه بشمار می آید و الحمدلله به همت عزیزان نیروی انتظامی بویژه مسئولین محترم و شورای تامین در این هفته چهار صلح بین طوایف برقرار شد که بر خود لازم می دانم از سرهنگ ثمره حسینی فرمانده انتظامی و همکاران محترمشان و سربازان جان بر کف ناجا قدردانی و هفته نیروی انتظامی را تبریک عرض کنم.
وی با تبریک روز ملی روستا اظهار کرد: روستا از دید بعضی ها محل تولید و کشاورزی بوده اما بهترین مقوله در این زمینه مفهوم فرهنگی آن است یعنی روستا محلی برای تعامل و همزیستی و زندگی مسالمت آمیز و تکریم می باشد.
وی با عرض تسلیت در گذشت مولوی محمد یوسف حسین پور برخی از صفات ویژه این عالم گرانقدر را بیان کرد و گفت: مولانا عالمی ساده زیست و با تقوای بود و امیدواریم خداوند خللی را که با رفتن ایشان ایجاد شده پر کند.
مولوی یعقوب ریگی خطیب این هفته نماز جمعه در مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش هم بر ضرورت اجرای دستورات خداوند در قرآن کریم و اتباع از راه و سیرت پیامبر اسلام تاکید کرد.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.