به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و اعضای انجمن ادبی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان با وی، با تبریک هفته ملی کودک اظهار داشت: کودکان و نوجوانان نقطه‌ مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش هستند با این تفاوت که آموزش و پرورش بر جنبه‌ آموزشی تاکید بیشتری دارد اما در کانون دغدغه‌ پرورش است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به تاثیر پذیری کودکان گفت: تعدادی از بزرگان کودکان را به آینه و کاغذ تشبیه می‌کنند که به طور کامل بیان کننده‌ نقشی هستند که در آنان به جا می ‌ماند یا منعکس می‌ شود اما نگاه دین به کودکان این گونه نیست زیرا این اشیا چیزی بیش از یک جسم جامد و بی اختیار نیستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص کودکان و نوجوانان گفت: از آنجایی که امروز جریان‌های فکری و عقیدتی فراوانی با برنامه ریزی دقیق در صدد تاثیر گذاری بر روی این قشر از جامعه هستند ما باید مراقب باشیم که دچار غفلت نشویم.
معصومه هادی افزود: با توجه به اهمیت حوزه کودکان، شناسایی جریان‌های فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان در اولویت های این نهاد قرار دارد تا اندیشه‌های اسلامی و ایرانی آنان عمیق‌ تر شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر اجرای 92 ویژه برنامه در استان تدارک شده که درحال انجام است.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته کودک در سیستان و بلوچستان با رویکرد عاشورایی برگزار می شود گفت: بازدید کودکان از موزه ها و مکان ‌های تاریخی استان به منظور حفظ سنت ‌ها و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان، برگزاری محفل شعر عاشورایی، نشست‌ های تخصصی ویژه‌ مربیان و ارتباط والدین با اعضا و سلامت روانی با حضور مشاوران مرکز بهداشت از جمله برنامه ‌های این هفته در استان است.
به گزارش ایرنا هم اینک 26 مرکز ثابت و سه مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان فعالیت‌ های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را به افزون بر 30 هزار عضو این نهاد ارائه می دهند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.