به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی کودک ویژه گروه های سنی 9 تا 14 سال و به مدت یک هفته تا 22 مهر ماه جاری از ساعت 8 تا 17 برای بازدید علاقمندان بر پا شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه، گفت: هدف از برپایی نمایشگاه، تشویق اعضای عادی کودکان و نوجوانان و فراگیر کم توانایان جسمی و حرکتی به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی است.
هادی یوسف زاده افزود: موضوع آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، نماز است و کودکان با الهام گرفتن از نگاره ها، تذهیب و کنده کاری های مساجد کشور از جمله مسجد کبود و مسجد جامع یزد به خلق آثار هنری پرداخته اند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در ایجاد روابط اجتماعی سالم با کودکان مخاطب موثر بوده و می‌ تواند تأثیر عمیقی بر نگرش‌ فرد عادی و کودکان ناشنوا و نابینا نسبت به خود و فرصت‌هایی که برای سازگاری روانی، تحصیل و اشتغال به دست می‌آورد، داشته باشد.
یوسف زاده گفت: همزمان با آیین اختتامیه این نمایشگاه، با برگزاری مراسمی از اعضایی که آثارشان به نمایش درآمده، تقدیر می شود.
وی اعلام کرد: ثبت نام برای تمامی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مناسبت هفته کودک رایگان است.
کشورهای جهان روزهای کودک مختلفی برای خود دارند؛ اما روزجهانی کودک را خود بچه‌ها به وجود آورده‌اند.
به گزارش ایرنا، هشت اکتبر از سال 1986 به عنوان روز جهانی کودک در سراسر جهان نامگذاری شده است.
در چنین روزی دو نفر از دانش‌آموزان 9 ساله مدرسه آتاتوری در نیویورک با نگارش نامه‌ ای از همه بچه‌های دنیا خواستند که با هم روزی را به صلح اختصاص دهند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.