به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نمازجمعه اهل سنت این هفته ایرانشهر اظهار داشت: خداوند دین اسلام، قرآن و ائمه اطهار را چراغ راه هدایت بشریت برای رستگاری در دنیا و آخرت قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه اخلاق اسلامی و انسانی در جامعه کم رنگ شده است، گفت: یکی ازعلل درگیری ها، طلاق و اختلافات رواج بی اخلاقی در جامعه است.
وی تاکید کرد: باید با همسر، فرزندان، همسایه و مردم جامعه با اخلاق خوب و با نرمی صحبت و از بیان کلمات زشت و زننده پرهیز کنیم.
وی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی را تخلف و بی اخلاقی ذکر کرد و افزود: کسی که به حقوق دیگران احترام نمی گذارد مرتکب فعل حرام شده است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر استاندارد نبودن جاده های جنوب سیستان و بلوچستان را یک ضعف بزرگ ذکر کرد و گفت: متاسفانه هر روز شاهد تصادفات مرگبار در جاده های این منطقه هستیم.
مولوی کریم زایی برخور جدی با رانندگان متخلف را از سوی پلیس خواستار شد و افزود: کسی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کند علاوه بر باطل کردن گواهینامه باید خودروی وی نیز توقیف شود.
وی همچنین فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و تصریح کرد: ماموران انتظامی برای آسایش امنیت منطقه زحمات فراوانی می کشند که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: ثابت قدم بودن دراجرای قوانین، احکام دین و رعایت اخلاق اسلامی باید در عقیده و عمل یکی باشد.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.