به گزارش ایرنا محمد حسن طهرانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی روند اشتراک پذیری گاز در شهر زاهدان اظهار داشت: هم اینک در مجموع در زاهدان 272 کیلومتر شبکه گذاری گاز انجام شده است که از این مقدار در حدود 100 کیلومتر گاز دار و سه هزار و 750 علمک نصب شده است.
وی افزود: علمک های نصب شده قابلیت گاز دار شدن هشت هزار مشترک را دارند که تاکنون هزار و 751 مشترک در این بزرگشهر نسبت به گاز کشی منازل خود اقدام و افزون بر 2 هزار نفر دیگر نیز نام نویسی کرده اند.
وی گفت: در محدوده شهر زاهدن کل شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز هزار و 350 کیلومتر و کل اشتراک پذیری در حدود 110 هزار مشترک پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود تا سال 97 پیمان سپاری این شرکت در شهر زاهدان به اتمام برسد و تنها عملیات اجرایی آن در دست اقدام باشد.
وی با اشاره به برخی مشکلات اشتراک پذیری شهر زاهدان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم اجرای آسفالت معابر در بخش انشعابات، فراهم نشدن استفاده از زمین های دارای کاربری خدمات و سایر برای ساخت ایستگاههای TBS، جرائم سنگین ماده 100 بابت ساخت و سازهای غیرمجاز و مهیا نبودن دریافت گاز برای اکثر خانوارهای موجود در محدوده های گاز دار شده به دلیل غیر استاندارد بودن دودکش ها و لزوم اجرای دقیق و نظارت بر عملیات ساختمانی در لولهکشی گاز از جمله مشکلات این حوزه است.
طهرانی افزود: برای رفع این مشکلات پیشنهاد می شود بررسی امکان قطع سهمیه نفت تمام ساکنان مناطق گاز دار شده، استفاده از تسهیلات بانکی برای متقاضیان گاز، استفاده حداکثری از ظرفیت ناظران و مجریان استان های همجوار برای تامین نیروهای مورد نیاز این حوزه، ارائه برنامه زمان بندی آسفالت معابر فرعی، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و عدم وصول مطالبات شهرداری از طریق انشعابات گاز و برخورد با متخلفان در زمان اجرای ساختمان مورد توجه قرار گیرد.
باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر تشکیل کمیته مشترک بین تمام دستگاههای دست اندکار در زمینه گازرسانی برای رفع مشکلات تاکید کرد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 11.5درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.