محمد حسن طهرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات گازرسانی به هشت هزار مشترک در شهر زاهدان از ابتدای سال 96 آغاز شده و همچنان این روند ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هم اینک 10 درصد شهر زاهدان گازدار شده است ادامه داد: تاکنون حدود هزار و 400 مشترک در این کلانشهر نسبت به گاز کشی منازل خود اقدام و حدود 2 هزار و 200 نفر دیگر نیز نام نویسی کرده اند.
وی افزود: گاز مشترکانی که المک بر روی درب منزل آنان نصب شده باشد پس از 48 ساعت وصل می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه اصلی گازرسانی در محدوده زیباشهر انجام شده بود انتظار می رفت افراد بیشتری برای دریافت اشتراک به شرکت گاز سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: شهروندانی که المک گاز بر روی درب منازل آنان نصب شده با مراجعه به نظام مهندسی نسبت به گاز کشی منازل خود اقدام کنند.
طهرانی اظهار داشت: همچنین شهروندانی که در محدوده بلوار دانشجو و جمهوری شهر زاهدان ساکن هستند می توانند نسبت به گازکشی منازل خود به شرکت گاز سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.
وی هزینه نصب کنتور و رگلاتور گاز برای هر واحد مسکونی در شهر زاهدان را 2 میلیون و 110 هزار ریال ذکر کرد و افزود: فرآیند گاز کشی داخل منازل برعهده نظام مهندسی است که هزینه آن جدا محاسبه می شود.
وی بیان کرد: هم اینک 2 پیمانکار کار گاز رسانی در شهر زاهدان را برعهده دارند که 2 پیمانکار دیگر نیز از نیمه دوم سال کار خودش را آغاز می کند.
مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: پیش بینی می شود تا سال 97 پیمان سپاری این شرکت در شهر زاهدان به اتمام برسد و تنها عملیات اجرایی آن در دست اقدام باشد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود که دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده تا مردم این استان دور افتاده را از نعمت گاز شهری برخوردار کرده و رنج سالها حمل سیلندرهای گاز مایع را از آنان بزداید.
این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاهها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.
شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با سه بخش مرکزی، نصرت آباد و کورین در جنوب شرق کشور و در فاصله 1600 کیلومتری تهران واقع شده است و به عنوان «بزرگشهر» شناخته می شود.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.