به گزارش ایرنا امام جمعه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم امسال روز تاسوعا متفاوت تر از سالهای قبل بدون انجام دسته روی در محل مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) به صورت اجتماع عزاداران حسینی (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان بیان کرد: اقامه نماز، تکیه بر حفظ وحدت و اخوت اسلامی از ویژگی های شاخص عزاداری تاسوعای حسینی بود.
وی از تلاشهای و اقدامات ارزشمند نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، همکاری و مشارکت اقشار جامعه و هیات های مذهبی برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه قدردانی کرد.
وی بیان کرد: آئین های خاص دهه نخست ماه محرم الحرام که به ایام عزاداری ویژه شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) تعلق دارند بسیار باشکوه و در کمال امنیت در خاش برگزار شده است.
امام جمعه خاش گفت: مردم شیعه و سنی در این شهرستان در غم شهادت فرزندان رسول الله(ص) ناراحت و غمگین هستند.
وی بیان کرد: اهل سنت به شیوه خود و مطابق با فقه شان عمل می کنند اما اهل تشیع با پوشش لباس سیاه، سینه زنی و مراسم های خاص این ایام را برگزار می کنند.
فرماندار خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای تامین امنیت عزاداران حسینی (ع) از روزهای قبل برنامه ریزی و تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.
وی افزود: تاکنون هیچ موردی از ناامنی در خاش گزارش نشده و امیدوار هستیم با هوشمندی نیروهای سخت کوش در مجموعه شورای تامین و مردم ارزشمند منطقه شاهد برگزاری مراسم‌های عزاداری امن و آرام باشیم.
وی تاکید کرد: در صورت به وجود آمدن کوچکترین مساله ای همکاران ما در نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی با اقتدار عمل می کنند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.