مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: ۹۰ هزار و ۱۳۵ مسافر در ۶ ماهه ابتدای امسال از طریق خطوط ریلی منطقه جنوب شرق جابه جا شدند که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

 مجید ارجونی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در ۶ ماهه سال قبل ۷۵ هزار و ۲۲۱ مسافر از طریق خطوط ریلی راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند اما با عنایت به این که سال ۹۶ سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد ناشناخته گردشگران کشور نام گذاری شده با برنامه ریزی درست توانستیم تعداد مسافر بیشتری را از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه جنوب شرق جابه جا کنیم.

وی افزود: با پیگیری مجدانه از ابتدای شهریور امسال و در هفته دولت قطار مسافری زاهدان- اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک و ظرفیت ۲۲۰ نفر راه اندازی شد. وی بیان کرد: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایت مسافرین گرامی به جهت اضافه کردن سالن‌های چهار تخته و ارتقای کیفیت خدمات از عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر به شمار می رود.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: در قطار مسافری جوپار پنج واگن ۶ تخته ۶۰ نفره با ظرفیت کلی ۳۰۰ نفر و با توجه به تقاضای بالای مسافران یک واگن خودرو بر یک طبقه با ظرفیت پنج خودرو به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است. وی اذعان کرد: قطار مسافری رجا هفت واگن چهار تخته ۳۶ نفره (با ظرفیت کل ۲۵۲ نفر )، یک واگن ۶ تخته ۶۰ نفره (با ظرفیت کل ۳۱۲ نفر)، یک واگن خودروبر ۲ طبقه با ظرفیت ۱۰ خودرو، یک واگن رستوران و یک واگن توشه برای نخستین بار به صورت یک روز در میان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری را در دستور کار قرار خواهیم داد. ارجونی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و تلاش های بی وقفه همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.