حجت الاسلام مجتبی بامری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بنیادین در اسلام محسوب می شود که بنیان تمام خوبی هاست.
وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا تصریح کرد: امام حسین(ع) فلسفه قیام خودشان را اصلاح دین امت جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.
وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی پرداختن به خوبی ها و هر آن چیزی که سبب حفظ ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه می شود، است.
وی ادامه داد: فضیلت و امتیاز اسلام نسبت به سایر ادیان برپایی امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه سراوان گفت: قرآن مسلمانان را بهترین امت معرفی می کند زیرا امربه معروف و نهی از منکر را پیشه کار خود قرار داده اند.
حجت الاسلام بامری اظهار داشت: برپایی نماز، اخلاق، فراهم کردن بستر رسیدن به خدا، دوری از گناه و نداشتن تکبر از جمله موارد اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان سراوان فعالیت های گسترده ای در احیای این دو فریضه الهی انجام داده است.
وی ادامه داد: عامر به معروف و ناهی از منکر در شهرستان سراون به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش خودشان می پردازند.
وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراوان علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز در حال فعالیت است.
امام جمعه سراوان گفت: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تا کنون فعالیت های ویژه ای را در شهر و روستاهای این شهرستان انجام داده است.
حجت الاسلام بامری اظهار داشت: امیدواریم فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان اقشار مختلف جامعه، دانشجویان، روشنفکران و همه کسانی که می توانند در این زمینه فعالیت هایی داشته باشند احیا شود.
وی همچنین به نقش رسانه ها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش کلیدی در احیای این دو فریضه مهم الهی در جامعه دارند.
وی تصریح کرد: اصحاب رسانه با در اختیار داشتن فضای مجازی می توانند فعالیت های گسترده ای در زمینه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انجام دهند.
وی افزود: انتظار ما از رسانه ها و فعالان فضای مجازی این است تا با گسترش کارهای نیک و پسندیده نقش مهمی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
به گزارش ایرنا اول تا هفتم محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و شعار امسال این هفته نیز نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی انتخاب شده است.
7336**3213 خبرنگار: احسان بختیاری **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.