به گزارش ایرنا فیصل حسنی شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه با دستیابی به این موفقیت علاوه بر برگزاری دوره های مشترک با تمام دانشگاههای دنیا می تواند اتباع بیگانه را بدون کنکور جذب کند.
وی افزود: این یک موقعیت استثنایی برای علاقه مندان دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان نظیر افغانستان و پاکستان است که از این ظرفیت آموزش مجازی بهترین بهره را ببرند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تاکید کرد: این نهاد با وجود همه مشکلات مالی توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان داشته است به گونه ای که در 2 سال اخیر سالی 50 میلیارد ریال منابع مالی و عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: اعتقاد بر این است که باید به سیستان و بلوچستان توجه بیشتر شود تا صفت توسعه نیافتگی از این استان برداشته شود.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور دارای 500 واحد دانشگاهی است گفت: دانشگاه پیام نور در26 کشور دنیا نمایندگی و در2 کشور دانشگاه دارد.
وی برخورداری از سه مرکز بین المللی، 10 هزار کارمند و 42 هزار استاد مدعو را از دیگر ویژگی های دانشگاه پیام نور ذکر کرد.
وی دانشگاه را یکی از شاخص های توسعه هر منطقه ذکر کرد و گفت: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه دولتی جهان اسلام به حساب می آید.
وی گفت: با توجه به طرح آمایش دانشگاه پیام نور از این پس توسعه از نظر کمی نخواهد داشت بلکه بر روی کیفیت متمرکز می شود.
وی با اشاره به اقدامات عمرانی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در ابتدای سال 95این دانشگاه افزون بر پنج هزار مترمربع بنای نیمه تمام داشت گفت: در راستای اتمام طرح های نیمه تمام پارسال افزون بر 220 طرح عمرانی با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان به اتمام رسید.
وی افزود: امسال نیز دانشگاه پیام نور حدود 200 طرح نیمه تمام را در دست ساخت دارد و انتظار می رود این طرح ها تا سال 97 به پایان برسد.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به شهریه دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه از بهمن سال 95 برای رفاه دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری اقدام به تقسیط شهریه ها کرده است.
وی شهریه کمتر از 400 هزار تومان در مقطع کارشناسی را موقعیتی مناسب برای فراگیران علم و دانش ذکر کرد.
وی گفت: از آنجایی که تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور از یک میلیون و 200 هزار نفر سال 91 هم اینک به 600 هزار نفر رسیده است این دانشگاه به سایر اقدامات علمی نظیر گسترش واحدهای پژوهش محور و مراکز رشد تاکید دارد.
وی اختصاص 200 میلیون تومان برای تجهیزات،100 میلیون تومان برای کامل شدن مقبره شهدای گمنام و یک میلیارد تومان اضافه به اعتبارات دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان را از دستاوردهای سفر خود به این استان ذکر کرد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.