مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 150 هزار بسته لوازم التحریر و کیف با مشارکت خیرین، جامعه یاوری و قرارگاه قدس جنوب شرق بین دانش آموزان نیازمند سیستان وبلوچستان توزیع شده است.

علیرضا نخعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که کتب درسی به صورت رایگان در آن توزیع می‌شود و تاکنون 7 میلیون جلد کتاب با اعتبار 22 میلیارد تومان در بین مدارس استان توزیع شده‌است.

وی افزود: روز اول مهر بیش از 700هزار دانش آموز در 6 هزار و 800مدرسه و با ظرفیت 26 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

علیرضا نخعی با بیان اینکه بیش از 30هزار نو آموز در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام شده‌ند خاطر نشان کرد: مراکز پیش دبستانی استان  آمادگی پذیرش  تا 70 هزار نفر را دارند.

وی گفت :ساماندهی نیروی انسانی انجام شده و براساس کتب جدید 200هزار نفر ساعت کلاس آموزشی در شهریور برگزار شده‌است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت:با مشارکت خیرین و اداره‌کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان 122 مدرسه با 580کلاس جدید ساخته و500مدرسه مرمت و بازسازی شده‌است.

نخعی اظهار داشت :امسال 4 هزارو 800 مدرسه ابتدایی دولتی و غیر دولتی جشن شکوفه ها را برگزار کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به  اهمیت مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت فرزندانشان ،مشارکت را کاملا اختیاری و به دور از اجبار عنوان کرد.

نخعی توازن رشته ای را ضعیف دانست و خاطرنشان کرد:استقبال از رشته‌های نظری بیش از فنی و حرفه ای و کارو دانش است و توازن رشته ای باید متناسب با آگاهی دانش آموزان  باشد .

وی بابیان اینکه امسال 30درصد ظرفیت مدارس شبانه روزی افزایش یافته است گفت :طرح روستا مرکزی در مدارس جنوب که پراکندگی در این مناطق زیاد است در دستور کار قرار دارد .

علیرضا نخعی افزود:امسال 3 هزار نیروی خرید خدمات با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم جذب خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.