به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی جمعه شب در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان بیان کرد: خوشحالم عرض کنم رویکرد استانی در مدیریت استان یک رویکرد همه جانبه بوده است و صرفا به فیزیک و ساخت ساختمان نپرداخته ایم.
وی افزود: نخستین رویکرد ما توجه به حق انسان بوده است زیرا هنر زاییده فکر و ذهن انسان است همانطور که خداوند در خلقت جهان هستی هنرنمایی کرده است.
وی ادامه داد: آثار زینت یافته بر هر جغرافیایی از هنر خداوند است و بخشی از آن را هم به عاریه در نزد انسان قرار داده است که با خلاقیت و استعداد خویش بتواند از طریق زبان هنر و با ظرافت خاص توجه ها بویژه نگاه حکمرانان و دولتمردان را به حق مردم معطوف سازد.
هاشمی تصریح کرد: تئاتر؛ هنر ذکاوت، تیزبینی، مهارت و نقش آفرینی برگرفته از استعداد هنرمند را بصورت زنده به نمایش می گذارد.
وی با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری لادیز در زاهدان گفت: ساخت این مجتمع بزرگ زاییده همین نگاه است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مجری این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 600 میلیارد تومان با حمایت شهردار، شورای اسلامی وقت شهر و فرماندار زاهدان به سرانجام رسید که باید ادامه پیدا کند.
وی بر حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه های مختلف اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند بسیاری از نیازها را با توجه به اشتیاق و میل جامعه، با نقش آفرینی به مردم عرضه کند.
وی تاکید کرد: مدیران تصمیم گیر و روسای انجمن های نمایشی باید هنر ارتباط خود را توسعه دهند زیرا هنر ارتباط و داشتن توانایی برقراری تعامل یک ضرورت است لذا هنرمندان بعنوان بخشی از نمایندگان افکار فعال جامعه همچون ورزشکاران و دانشگاهیان باید پیشتاز ایفای نقش موثر در عرصه ملی برای استان باشند.
هاشمی ادامه داد: قابل قبول نیست که هنرمندان بزرگی در این استان گمنام باشند که این نیاز به نقش فعال خود هنرمندان دارد.
وی بیان کرد: آن دوران گذشته است که همه نقشها برعهده دولتها باشد، امروز عصر ساختن با مشارکت ملت و دولت در کنار هم با لحاظ نوع ضرورت‌هاست، لازمه توسعه، توسعه فکر، ارتباط و درک متقابل با قبول کثرت و تنوع زیستن است.
به گزارش ایرنا، در پایان این جشنواره از 2 اثر بخش صحنه ای و سه اثر بخش خیابانی تجلیل شد و 2 اثر با نام های
«آسوکه زرنج» به کارگردانی مهدی تقی زاده و «آیفون» به کارگردانی سعید بادینی در بخش صحنه ای به عنوان برترین نمایش های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی به سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.