عبدالغفور ایران نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت فرودگاه بین المللی چابهار با مشکلاتی از جمله جانمایی و خانه های مسکونی واقع در محدوده این فرودگاه رو به رو بودیم که هم اینک تمام این مشکلات برطرف شده است.
وی بیان کرد: مقرر شد خانه های مسکونی که در محدوده فرودگاه بین المللی چابهار قرار دارند جابه جا شوند.
وی افزود: ساخت فرودگاه بین المللی چابهار بر اساس چشم انداز طرح توسعه سواحل مکران یکی از ضرورت های اجتناب نا پذیر این منطقه است.
وی گفت: فرودگاه کنارک فاصله حدود 40 کیلومتری با چابهار دارد و این امر سبب تحمیل هزینه هایی برای سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی برای سفر به این شهر شده است.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فرودگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 هکتار ساخته می شود.
ایران نژاد افزود: ساخت این فرودگاه سبب می شود تا سرمایه گذاران و گردشگران بیشتری به چابهار سفر کنند.
وی همچنین تسریع در ساخت 200 کیلومتر بزرگراه در محدوده ورودی های شهر چابهار و کنارک را خواستار شد و خاطر نشان کرد: دوبانده کردن راه ترانزیتی چابهار- نیکشهر- ایرانشهر، تکمیل جاده ترانزیتی کنارک - جاسک و دوبانده شدن مسیر چابهار- سرباز از ضرورت های این منطفه است.
وی افزود: شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از نظر فضاهای آموزشی، آب، آموزش عالی، امکانات بهداشتی و درمانی، راه و طرح هادی با مشکلات زیادی رو به رو است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.