ایوب درویشی روز پنجشنبه در نشست صمیمی جوانان، نخبگان، معتمدان و روحانیان اظهار داشت: شهرستان چابهار و منطقه دشتیاری در زمینه فضاهای آموزشی یکی از محروم ترین نقاط کشور است و به توجه ویژه برای استخدام بیش از هزار نیروی انسانی جدید و ساخت 761 کلاس درس جدید نیاز دارند.
وی افزود: بیش از 65 هزار دانش آموز در چابهار و دشتیاری مشغول به تحصیل هستند که بیشتر مدارس 2 شیفته اداره می شوند.
وی بیان کرد: همفکری قشرهای مختلف و تعامل بالای آنان با مسئولان می تواند موجب توسعه وعمران شهرستان راهبردی چابهار شود.
فرماندار چابهار گفت: مسائل و مشکلات چابهار در حوزه های آموزش، راه، برق، پوشش تلفنی و تلویزیونی، بهداشت، بیکاری، مرز و دیگر زیرساخت ها خیلی زیاد است و نمی توان همه آنها را در زمان کوتاهی مرتفع کرد.
وی بر جمع بندی و اولویت بندی مشکلات از سوی قشرهای مختلف تاکید کرد و افزود: مسائل و مشکلات را باید از زوایای مختلف بررسی کرد و منابع محدود مالی را نیز در نظر داشت.
وی تصریح کرد: بعنوان فرماندار چابهار تمام مسائل و مشکلات را جمع بندی کرده و برای حل آنها اقدامات لازم را انجام داده ام تا بتوان شاخص های توسعه ای را در زیرساخت های مختلف ارتقا داد.
فرماندار چابهار گفت: از نخبگان، روحانیان و معتمدین چابهار انتظار می رود با تجزیه و تحلیل عمیق از مسائل و مشکلات بازوی قوی فرمانداری، نماینده مجلس و مسئولان باشند.
درویشی توسعه نگری و همه جانبه نگری نخبگان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تعصبات بی نتیجه، کشمکش های قومی، قبیله ای، مذهبی و جنسی مشکلات این منطقه را دوچندان کرده است.
وی اظهار داشت: چابهار وضع بد اسفناکی در حوزه بی آبی دارد بطوریکه شهر چابهار سالها جیره بندی و روستاها برای هر نفر روزانه 15 لیتر آب تحویل می شود.
وی بر حل مشکلات حاشیه نشینی تاکید و خاطرنشان کرد: بیش از 50 هزار نفر در چند متری شهر چابهار فاقد امکانات آموزشی، برق، آب، بهداشت و نیازمند ساماندهی هستند.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: باید جوانان، روحانیان ونخبگان در کنار نماینده مجلس و مسئولان برای توسعه و آبادانی این منطقه تلاش کنند.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: قشرهای مختلف مردم بجای پرداختن به مسائل حاشیه ای وقت خود را برای توسعه این منطقه محروم صرف کنند و با مشاوره و ارایه طرح های لازم سعی در پیشرفت وتوسعه داشته باشند.
وی ادامه داد: چابهار یکی از نقاط راهبردی است و نباید مردمی که در ساحل اقیانوس بیکران زندگ می کنند مشکل تامین آب داشته و تشنه باشند.
وی بر ساخت پنج هزار و 700 کلاس درس جدید در شهرستانهای نیکشهر، قصرقند، چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: دهها سال طول می کشد تا شاخص های آب، راه روستایی، برق، آموزش، بهداشت و زیرساخت های دیگر این منطقه به میانگین کشوری برسد.
وی بر راه اندازی فرودگاه بین المللی، ساخت 200 کیلومتر بزرگراه در حوزه چابهار و کنارک، بازگشایی، زیرسازی و آسفالت چهار هزار کیلومتر راه خاکی، رودخانه ای، ساخت 300 خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، آبرسانی و احداث شبکه آبرسانی بیش از 870 روستا، احداث بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، احداث پنج آب شیرین کن با مجموع ظرفیت یک میلیون مترمکعب تولید آب شیرین و تکمیل زیرساخت های برق، تلفن، تلویزیون و آموزش عالی تاکید کرد.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.